Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاوز نزدیک با بیان اینکه هیچ کشوری برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار نیست، گفت، نباید کشورهای عربی در گروگان رهبری فلسطین باشند.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم نوشت، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در گفتگوی ویژه با عبدالعزیز العنجری، بنیانگذار و رئیس اجرایی مرکز مطالعات و پژوهش "ریکونسنس" با موضوع توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی، هرگونه اعمال فشار بر کشورها برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط با  این رژیم را رد و تاکید کرد، هر تصمیمی که کویت درمورد روابط با تل آویو بگیرد، تصمیم خود این کشور خواهد بود و تاثیری روی همکاری آمریکا و کویت نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنکر گفت: توافق امارات و اسرائیل حاصل دیدگاه مشترک دو طرف درمورد همکاری منطقه‌ای و صلح است و ابتکارعمل آمریکا نبوده است. فلسطینی‌ها باید از این فرصت استفاده کرده و به میز مذاکرات برگردند زیرا انتظار به مصلحت آنها نیست.

وی افزود، توافق اعلام شده، همکاری میان دو طرف را توسعه داده و با تبادل نمایندگان دیپلماتیک این همکاری گسترده تر هم شده و همکاری آمریکا با این دو را در منطقه تسهیل می‌کند به گونه‌ای که ثبات امنیتی و همکاری اقتصادی را به شکل ویژه‌ای تقویت می‌کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: "بالطبع همه ما درخصوص تهدیدهای ایران نگران هستیم و این تهدید فقط مختص اسرائیل و امارات نیست بلکه به اکثر جهان عرب مربوط می‌شود. تهدید ایران بخشی از این توافق است اما این توافق و سایر توافق‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد، بر پایه دیدگاه کشورها درمورد منافعشان و پیشرفت در حوزه‌های مختلف خواهد بود نه فقط مقابله با تهدید ایران".

وی درباره جنبه‌های جدید این توافق و تفاوتش با توافق صلح بین مصر، اردن و رژیم صهیونیستی گفت: اقدامات گسترده‌ای در عادی سازی روابط بین مصر و اردن از سویی و اسرائیل از سوی دیگر ندیدیم. تنها بهره برداری اقتصادی بزرگی به نفع مصر و اردن پس از امضای توافق صورت گرفت‌.

شنکر ادامه داد: به نظرم آن توافق‌ها شرایط را برای رشد و توسعه اقتصادی فراهم کردند. توافق‌ها درواقع درخواست جدی از فلسطینی‌ها است که بیدار شوند. آنها باید یا با اسرائیلی‌ها یا با آمریکاییها وارد مذاکره شوند. فلسطینی‌ها باید منافع کشورهای عربی را درک کنند و مذاکره را شروع کنند. نباید کشورهای عربی در گروگان رهبری فلسطین باشند که علاقه‌ای به مذاکره ندارد.

وی به وجود کشورهای عربی که روابط غیر علنی با رژیم صهیونیستی دارند اشاره کرد و گفت: اکنون فرصتی برای اعلام این روابط پیدا شده است و این به نفع ماست. کشورهای دیگر هم پیرو امارات خواهند بود و روابطشان را با اسرائیل عادی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است