Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نخست وزیر مصر در راس هیئتی برای دیدار با مقامات سودان وارد خارطوم شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری آناتولی به نقل از خبرگزاری رسمی سودان «سونا» اعلام کرد، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر امروز، شنبه در راس یک هیئت برای دیدار با مقامات سودان وارد خارطوم شد.
بر اساس این گزارش، مدبولی با همتای سودانی خود عبدالله حمدوک دیدار و روابط و همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدبولی و حمدوک تاکید کردند، باید در خصوص نحوه راه اندازی و پر کردن سد النهضه به منظور تحقق منافع سه کشور اتیوپی، مصر و سودان براساس توافقنامه امضا شده در سال 2015 به توافقی الزام‌آور دست یافت.
مدبولی تاکید کرد، مصر از تحرک سودان برای حذف نامش از لیست بین‌المللی حامی تروریسم حمایت می‌کند.
دو نخست وزیر طرح کشیدن خط آهن بین دو کشور را برای گشودن چشم‌اندازهای گسترده همکاری بررسی و بر تعهد خود به تقویت تبادلات تجاری و برداشتن موانع تاکید کردند.
مدبولی افزود،‌ مصر از مرحله انتقالی سودان برای تحقق اهداف انقلاب دسامبر حمایت می‌کند.
او و حمدوک بر همکاری در زمینه مبارزه با بیماری‌ها و تقویت استفاده سودان از طرح عبدالفتاح سیسی برای درمان یک میلیون آفریقایی در خصوص ویروس سی تاکید کردند.
نخست وزیر مصر همتای سودانی را برای سفر به قاهره دعوت کرد که حمدوک نیز گفت در اولین فرصت به این کشور سفر می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرونده سد النهضه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان