Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به اهمیت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: ۲ یادواره روزهای انتظار و الماس‌های درخشان به مناسبت سالروز ورود آزادگان برگزار می‌شود.

«عبدالرضا فرجیان» در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: 26 مردادماه یادآور رشادت و مجاهدت راست‌‌قامتانی است که با پایمردی در شب‌های تلخ و روزهای پرمشقت اسارت در اردوگاه‌های مخوف رژیم بعثی، برگ زرین دیگری بر کتاب قطور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با تاکید بر اینکه آزادگان، سرمایه‌ها و گنجینه‌هایی هستند که همیشه باید مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند افزود: در این راستا و به مناسبت بازگشت قهرمانانه و غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی، برنامه‌های ویژه و متنوعی تدارک دیده شده که با در نظر گرفتن شرایط جامعه به لحاظ شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: امسال به مناسبت سی‌امین سالگرد بازگشت آزادگان و چهلمین سالگرد دفاع مقدس 40 عنوان برنامه، تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری کنفرانس ملی تجلیل از آزادگان که به‌صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور و با پخش مستقیم از صداو سیما امروز صبح انجام خواهد شد، اشاره کرد.

 

فرجیان با اشاره به برگزاری 2 یادواره به مناسبت این ایام اضافه کرد: یادواره روزهای انتظار به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان است که در این راستا همسران آزادگان می‌توانند دلنوشته و خاطرات خود در زمان اسارت همسرانشان را ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه خاطرات بسیاری از دوران اسارت آزادگان در ذهن همسران آنها است ادامه داد: برای ثبت این خاطرات یادواره روزهای انتظار برنامه‌ریزی شده که همسران همسران آزادگان می‌توانند تا تاریخ 15 شهریور ماه امسال نسبت به ارسال خاطرات خود اقدام کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان یادواره الماس‌های درخشان را دیگر ویژه برنامه مناسبتی سالروز بازگشت آزادگان برشمرد و بیان کرد: این یادواره ویژه آزادگان است و این عزیزان باید تا تاریخ 24 مرداد آلبوم عکس و نامه‌های دوران اسارت را به دبیرخانه یادواره ارسال می‌کردند.

 

وی از تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و تبلیغات محیطی با تلاش شهرداری خبر داد و اظهار داشت: دیدار آزادگان از بیمارستان رازی مرکز بیماران کرونایی، دیدار با استاندار خوزستان و نماینده ولی فقیه و برگزاری نشست خاطره از دیگر برنامه‌‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان است.

 

فرجیان در ادامه با اشاره به برخی مشکلاتی که آزادگان خوزستانی با آنها مواجه هستند ابراز کرد: برای تامین زمین و مسکن جانبازان و ایثارگرانی که بعد از 40 سال از انقلاب هنوز نه وام مسکن و نه زمین گرفته‌اند با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

 

وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شده تا پایان سال 1399، 20 هزار واحد زمین و مسکن برای ایثارگران تامین شود که در این راستا خوزستان به عنوان دومین استان بعد از تهران توانسته برای یک‌هزار و 970 نفر از ایثارگران و جانبازان زمین و مسکن تهیه کند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: در حدود 10 هزار نفر از ایثارگران و جانبازان خوزستانی نیازمند زمین و مسکن هستند که می‌توانیم در پروسه زمانی چهار ساله و با تامین سالانه 2 هزار مسکن تا پایان سال 1403 تمام ایثارگرانی را که در اولویت مسکن هستند، بی‌نیاز کنیم.

 

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدای اهواز تاکید کرد و اذعان داشت: گلزار شهدای اهواز نیاز به مرمت و ساماندهی دارد که باید با همت مسئولان و تخصیص اعتبار مناسب ساماندهی آن و همچنین ساماندهی 960 مزار شهید روستایی تک مزاری انجام شود.

 

فرجیان یاد آور شد: ایثارگران به عنوان پیشگامان انقلاب و نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف باید الگوی جامعه باشند و مناسبت‌‌هایی همچون سالروز بازگشت آزادگان بهترین ظرفیت برای انتقال ارزش‌های اصیل انقلاب به نسل‌های جدید است.

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجلیل از آزادگان یادواره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زمین و مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای حسین آباد دورود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان ؛یادواره شهدای منطقه حسین آباد با حضور خانواده های معظم شهدا مردم شهید چپرور این منطقه دورود بر زار شد 
 محله حسین آباد شهرستان دورود ۹۰ شهید والا مقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید