Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محسن بهشتی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری قم در دومین جلسه شورای تأمین مسکن استان که در محل سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد گفت: در جانمایی طرح اقدام مسکن ملی باید به تأمین زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها توجه داشت، همچنین بر اساس قانون باید اقدامات لازم صورت پذیرد تا گرفتار برخورد‌های سلیقه‌ای نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهشتی با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق، زمین دولتی وجود ندارد و باید راهکاری در تأمین زمین اندیشید، بیان کرد: پروژه ملی مسکن قم زودتر از استان‌های دیگر شروع شده، اما بسیاری از همکاری‌ها در تأمین زیرساخت‌ها، شفاهی بوده و ممکن است مشکلاتی به دلیل نقض قوانین ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تاکید بر اینکه ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید در قم، مشکلات فراوان و هزینه‌های بالایی دارد عنوان کرد: ایجاد شهرک جدید در تأمین زیرساخت‌ها هزینه بسیاری به همراه دارد تا جایی که گاهی گران‌تر از قیمت زمین، با هزینه زیرساخت‌ها مواجه می‌شویم ازاین‌رو تقویت شهر‌های کوچک و استفاده از بافت فرسوده و الحاق به قم در اولویت تأمین مسکن در قم قرار بگیرد.

بهشتی با اشاره به ظرفیت شهر‌های کوچک قم بمنظور استفاده در طرح اقدام ملی مسکن تصریح کرد: می‌توان چند شهر کوچک در قم را به لحاظ تأمین مسکن تقویت کرد و جمعیت‌پذیری آن شهر‌ها را افزایش داد، اینکه ۱۱ هزار و ۷۳۹ نفر در استان قم برای شهر امیرکبیر در نزدیکی اراک ثبت‌نام می‌کنند نشان‌دهنده ضعف در جانمایی است.

او افزود: در تأمین گاز و برق نیز باید مصوباتی موردتوجه باشد، یکی دیگر از مسائل مهم نیز بیمه است تا مبادا در روند ساخت‌وساز برای کارگران و سازه دچار مشکلات جدی شویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز کرد: تأمین مسکن کارگری ارزان در قم باید مطابق با جغرافیای محل فعالیت آن‌ها ایجاد شود، ما تجربه ایجاد مسکن در کنار واحد‌های صنعتی در جهت کاهش هزینه‌های کارگری را داشتیم که می‌توان از آن استفاده کرد.

بهشتی با اشاره به ضرورت وجود آمار‌های دقیق از جامعه کارگری گفت: کمیته‌ای با محوریت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات مسکن جامعه کارگری تشکیل شود و طبق تراکنش جغرافیایی شهرک‌های صنعتی به تقویت شهر‌های کوچک بپردازیم، دراین‌باره نیاز به آمار دقیقی از کارگران فاقد مسکن داریم.

او افزود: برای ایجاد واحد مسکونی، زمین‌های مازاد تعاون باید در اختیار کارگران قرار بگیرد که در قم چنین ظرفیتی نداریم، اما ۳۰ هکتار زمین مناسب در برخی از نقاط جغرافیایی و صنعتی قم وجود دارد که می‌توان تهاتر کرد و از راهکار‌های قانونی بهره گرفت.

به گفته بهشتی، کارگرانی که از شکوهیه تا پردیسان مسیری طولانی را می‌پیمایند باید در اولویت قرار بگیرند و دراین‌باره باید در جاده قم، اراک و محور جاده قنوات و یا کهک، ظرفیت‌های مسکونی مناسبی را ایجاد کرد تا هزینه‌های حمل‌ونقل کمتر شود.

گفتنی است؛ تصفیه‌خانه و فاضلاب مسکن ملی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد برای اقدام ملی نیز تصفیه‌خانه و فاضلاب به‌طور دائم دیده شود تا مشکلات گذشته تکرار نشود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری قم طرح اقدام ملی مسکن استانداری قم تأمین مسکن زیرساخت ها هزینه ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • شهر ارواح، کریات شمونا
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش تأمین شد