Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خانه امن مردم و پناهگاه مظلومان هستند، گفت: مردم پلیس را یار مهربان و مقتدر خود می‌دانند و از طرفی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پناهگاه و محل امن برای دادخواهی مراجعان است. تاریخ انتشار: 10:20 - 26 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۷۱۶۴

خبرگزاری میزان - سردار مهدی معصوم بیگی در دومین دوره نشست آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها به صورت ویدئو کنفرانسی، اظهار داشت: برابر آمار‌ها و بررسی‌های به عمل آمده در کلانتری‌ها و پاسگاه ها، بیش از نیمی از رضایتمندی مردم به رفتار ماموران مرتبط است لذا این حوزه از نظر ما قابل برنامه ریزی و بهبود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: برای ارتقاء کیفی رفتار ماموران برنامه‌های پلیس پیشگیری بر دو موضوع "نظارت" و "آموزش" تمرکز داده شده است، بنابراین برنامه‌های تدوین شده هم در حوزه آموزش به منظور ارتقاء مهارت کارکنان و هم در حوزه نظارت در راستای پایش عملکرد واحد‌های انتظامی به طور موثر اجراخواهد شد.   سردار معصوم بیگی با بیان اینکه افزایش مهارت‌های "کلامی" و "ارتباطی" که توام است با "رفتار مودبانه و حرفه ای" در برنامه‌های آموزشی این پلیس قرار گرفته است تصریح کرد: پلیس نظام اسلامی باید متخلق به آداب و رفتار صحیح و قانونمند باشد، "مودب بودن"، "قانونمند بودن" و "مقتدر بودن" سه ویژگی ماموران در مواجهه با مردم و انجام ماموریت است، بنابراین پلیس حرفه‌ای باید دارای اوصاف مذکور باشد.   رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: مردم از پلیس رفتار استاندارد مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای می‌خواهند، رفتاری که متناسب اجرای ماموریت باشد و رضایتمندی مردم را افزایش دهد.   وی افزود: این مهم است که رفتار همکاران در کلانتری و پاسگاه‌ها به هگونه‌ای باشد که موجب رضایت مردم شود، ضمن اینکه برخورد با مجرمان باید سریع، قاطع و به هنگام باشد.   این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه عمده ماموریت‌های نیروی انتظامی بر دوش پلیس پیشگیری است و این پلیس تخصصی بیشترین حجم مواجهه و ارتباطات با مردم را دارد گفت: در واقع خط مقدم مواجهه نیروی انتظامی با اقشار مختلف، کلانتری و پاسگاه‌ها هستند، لذا با عنایت به ماهیت کاری این واحد‌های انتظامی که هم به لحاظ ترتیب و توالی ورود به ماموریت و صحنه، اولین نیرو محسوب می‌شوند لذا نوع و نحوه برخورد ماموران در این حوزه‌ها در آرامش بخشی به مردم و حفظ نظم و امنیت بسیار حیاتی است. بیشتر بخوانید: ۱۹۷ پل ارتباطی مردم و پلیس   سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: وظیفه و ماموریت پیشگیری از وقوع جرایم توسط کلانتری و پاسگاه‌ها از این جهت که تقدم بر دیگر ماموریت‌های آن‌ها دارد و از جهتی اولین رده‌ای هستند که با امداد خواه در تعامل هستند و امداد رسانی را در حوزه انتظامی انجام می‌دهند دارای ویژگی منحصر بفردی می‌باشند، بنابراین ماموران کوپ‌ها باید دلسوزانه و با سرعت مناسب ماموریت را انجام دهند، حرکت به هنگام و به موقع انجام دادن ماموریت همراه با دلسوزی در حفظ نظم و امنیت و تسکین امداد خواهان بسیار موثر است.   گفتنی است طی دو روز هزار نفر از کارکنان خدمات قضائی و عناصر گشت کلانتری و پاسگاه‌های سراسر کشور در دومین دوره کارگاه آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار شرکت کردند.    انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس کلانتری کلانتری ها و پاسگاه ها کلانتری و پاسگاه ها پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۷۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا دو جوان متخلف ۳۰ و ۳۵ ساله دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • ربایندگان «یسنا» اعتراف کردند/ یکی از مجرمان متواری است
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • حمایت قاطع بیش از ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور