Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، "انجمن مراکز کنترل سموم" آمریکا اخیرا نسبت به مصرف مواد ضدعفونی کننده دست که حاوی متانول (متیل الکل) هستند، هشدار داده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز پیش از این هشدار داده بود که برخی از مواد ضدعفونی کننده دست به متانول آلوده هستند.

با توجه به نیازی که اخیرا به علت شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا ایجاد شده، شمار زیادی از مردم به دنبال اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای خود هستند که البته در برخی موارد تقاضای بالا از سمت مشتریان، منجر به سودجویی‌هایی از فضای کرونایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت از دو محلول به نام اتانول و متانول است که ظاهرا تنها تفاوتشان در حروف اول نوشتاری آن‌هاست ولی در باطن یکی از آن‌ها سمی و آسیب رسان و دیگری با درصد خاصی از غلظت می‌تواند درجهت ضدعفونی کردن دست‌ها استفاده شود.

اتانول یا الکل اتیلیک در واقع با تغییر دادن پروتئین و حل کردن چربی، میکرو ارگانیسم‌های آن‌ها را از بین می‌برد. البته این عمل فقط در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها و قارچ‌ها مؤثر است.

این در حالیست که متانول در بین الکل ها، ضعیف‌ترین خاصیت میکروب کشی را دارد و لذا به ندرت بدین منظور استفاده می‌شود. علاوه براین، متانول ترکیبی است که وقتی از طریق پوست جذب شود یا به صورت خوراکی مصرف شود، می‌تواند مسمومیت زا باشد. همچنین مصرف آن به شکل خوراکی ممکن است جان فرد را به خطر اندازد.

این ماده سمی همچنین ممکن است فرد را دچار نابینایی کند چرا که می‌تواند به اعصاب چشمی آسیب بزند.

به گفته کارشناسان، بسته به غلظت متانول و میزان جذب آن ممکن است بیمار با علائمی همچون حالت تهوع ، استفراغ و درد شکم مواجه شود. از دیگر علائم می‌توان به سردرد، احساس گیجی و سرگیجه اشاره کرد.

به گزارش هلث دی نیوز، مواد ضدعفونی کننده آلوده به متانول ممکن است حاوی مقادیر مختلفی از متانول باشد به این مفهوم که برخی از آنها به شدت سمی است و ممکن است فرد به کما رفته، دچار مشکلات تنفسی، تشنج، نابینایی و حتی مرگ شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مواد ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

به گزارش "ورزش سه"، تاتنهام و آرسنال روز یکشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف یکدیگر می‌روند. توپچی‌ها با یک بازی بیشتر نسبت به منچستر سیتی در صدر جدول قرار دارند و تاتنهام هم در رتبه پنجم است و برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ رقابت می‌کند. آنگه پوستکوگلو در کنفرانس مطبوعاتی این دیدار درباره نکات بازی با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

مصدومیت دستینی اودوگی؟
این واقعا برای خود او و ما ناامیدکننده است. او سال خوبی را پشت سر گذاشته بود و ما امیدوار بودیم بتوانیم با همدیگر فصل را تمام کنیم اما متأسفانه همانطور که گفته شده، فصل برای او به اتمام رسیده.

دلیل مصدومیتش؟
این فوتبال است، هر بازیکنی ممکن است به هر نحوی دچار مصدومیت شود. یک اتفاق ناگوار در تمرین رخ داد که باعث شد او آسیب ببیند.

اولیور اسکیپ مصدوم شده؟
بله متاسفانه درست است. او دچار یک مصدومیت جزئی شده و نمی‌تواند مقابل آرسنال بازی کند.

ریچارلیسون و پدرو پورو؟
آنها خوب تمرین کرده‌اند و هر دو آماده حضور برابر آرسنال هستند. هر دو در تمرینات آماده بوده‌اند و این موضوع من را امیدوار کرده است.

برای متوقف کردن آرسنال در راه رسیدن به جام انگیزه دارید؟
من و تیمم اهمیت بازی را درک می‌کنیم. ما درک می‌کنیم که اجازه ندهیم بزرگترین رقیب‌مان در بزرگ‌ترین دربی ممکن از ما جلو بیفتد. ما عواقب آن را درک می‌کنیم. بله تلاش خواهیم کرد آنها را از قهرمانی دور کنیم و مهم‌تر از همه این است که خودمان سه امتیاز را بگیریم و به رتبه چهارم نزدیک‌تر شویم.

سهمیه لیگ قهرمانان را می‌گیرید؟
من نسبت به شما برتری‌ای ندارم. من هم مانند شما باید منتظر بازی‌ها و پایان فصل باشم و فقط نقش‌مان فرق می‌کند. امیدوارم به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

دیگر خبرها

  • پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ