Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دشمن در صدد سوءاستفاده از برگزاری غیرصحیح مراسم عزاداری است گفت: به‌عنوان یک مجموعه اسلامی نباید این فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهیم و لازم است این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

«حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به پدیده کرونا اظهار کرد: پیش از این بسیاری از اپیدمی‌های منتشر شده در جهان به خطرناکی کرونا نبوده و این ویروس همه برنامه‌های مهم را برهم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های عبادی سیاسی دین اسلام نماز جمعه است که با انتشار این ویروس تعطیل شد، بنابراین همه برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای مقابله با این ویروس منحوس  قرار گیرد تا کمترین آسیبی به مردم وارد نشود.

 

وی موضوع حفظ سلامتی در دین اسلام را از جمله واجبات دانست و اضافه کرد: در دین اسلام آمده شخصی که بیمار است روزه گرفتن بر او حرام است، واجب بودن حفظ سلامتی در اسلام درس کاملی برای برنامه‌ریزی در مورد مراسم ملی و مذهبی است که باید رعایت شود.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود: بهترین نظر و تصمیم درباره برگزاری عزاداری ماه محرم را مقام معظم رهبری بیان داشتند، ایشان تبعیت از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را الگویی برای برگزاری مراسم محرم دانستند، بنابراین لازم است هیئتی که امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ندارد از برگزاری مراسم منصرف شود.

 

وی با بیان اینکه دشمن در صدد سوءاستفاده از برگزاری غیرصحیح مراسم عزاداری است تصریح کرد: به‌عنوان یک مجموعه اسلامی نباید این فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهیم و لازم است این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

امام جمعه موقت اهواز درباره نحوه توزیع نذورات یاد آور شد: معمولا برای اکثر نذرها سیقه نذر خوانده نشده است، در جایی که سیقه نذر خوانده نشده مومنین می‌توانند با رعایت بهداشت مواد غذایی را در قالب بسته‌های خشک غذایی توزیع کنند، اما در محلی که بر نذر سیقه خواند شده اما امکان رعایت حداکثری بهداشت وجود ندارد اقدام به پخت شرعا واجب نیست.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن زاده عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر

امام جعفرصادق (ع) ششمین امام ما شیعیان است که به لقب رئیس مذهب شیعه شهرت دارد. امروز شنبه مصادف با سالروز شهادت این امام بزرگوار است به همین مناسبت ویژه برنامه‌های سوگواری و عزاداری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در شب شهادت این امام بزرگوار، هیئت حضرت علی اصغر (ع) شهر انابد از توابع شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی میزبان عاشقان و عزاداران ائمه اطهار شد و به همین مناسبت مراسم سوگواری برگزار کردند.

تصاویر ارسالی را به تماشا بنشینید.

منبع: مهدی غروی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم روضه خوانی در لارستان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم