Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:22:54 GMT

عزاداران حسینی حق الناس را در سوگواری رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۰۵۰۴

عزاداران حسینی حق الناس را در سوگواری رعایت کنند

امام جمعه بافق مردم را به رعایت حق الناس و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و تبعیت از رهبر معظم انقلاب در حفظ سلامت شهروندان دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی»  در دیدار جمعی از جوانان عضو هیات‌های مذهبی شهرستان افزود: در موضوع برگزاری عزاداری و سوگواری ماه محرم تبعیت هیئت‌ها باید از ولی فقیه و درچارچوب رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی ( ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۲ متر) باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسوولیت جان کسانی که به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌ها بیمار می‌شوند بر عهده افرادی است که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند افزود: همه موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ایام محرم هستند و این حق الناس است که باید رعایت شود.

 

به گفته وی مسئولان هیئت‌های مذهبی و بانیان مراسم‌ عزاداری باید مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت کنند و چنانچه بر اثر سهل انگاری ما، فردی مبتلا به ویروس کرونا شود باید در قیامت پاسخگو باشیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با بیان اینکه کارشناسان کشورهای مختلف در جهان ، برگزاری آیین ماه محرم را در ایران خصوصا نزد شیعیان رصد می کند و می‌بینند در این مراسم با توجه به شیوع کرونا چه اتفاقی می‌افتد، تاکید کرد: باید کاملا مراقبت کنیم و بهانه‌ای برای دشمنان ایجاد نشود که بگویند هیئت‌های عزاداری باعث شیوع بیشتر کرونا شدند.

 

وی به طبخ غذا ،ذبح گوسفند و توزیع نذورات اشاره کرد و افزود: بهتر است نذر و اطعام در ماه محرم را به سمت کمک‌های مومنانه به مستمندان و یاری رسانی به بخش درمان و بهداشت سوق داده شود.

 

امام جمعه بافق با بیان اینکه عاشورا به دنبال تبیین اصول و واجبات است گفت: در روز عاشورا در مقابل تیرباران و در سخت‌ترین لحظات، امام حسین (ع) نماز را به پا داشت و بر اهمیت آن تاکید کرد.

 

سلیمانی خاطرنشان کرد: عزاداری‌هایی که در فضای مذهبی و امسال (۹۹) در  مکان‌های بدون سقف برگزار می‌شود باید با شور و شعور حسینی انجام شود، اگر این دو مقوله با تعادل در کنار همدیگر قرار بگیرد می‌تواند مثمر باشد.

عزاداری ماه محرم در شهرها و روستاهای استان یزد همزمان با اول محرم آغاز و بر اساس یک سنت دیرینه تا ۱۳ محرم ادامه دارد.

 

اعضای ۸۶ هیات مذهبی در شهرستان بافق فعالیت دارند و متعهد هم شدند بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری محرم را برگزار  کنند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه بافق شبستان یزد ماه محرم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مؤمن و مذهبی شهرستان دماوند در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، با حرکت دسته‌های سینه‌زنی به سوگواری پرداختند.

بر اساس این گزارش و به‌همین مناسبت از صبح شنبه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با حرکت دسته‌های سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به عزاداری پرداختند.

گفتنی است که این آئین عزاداری از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با آغاز از میدان امام خمینی (ره) به سمت گزار شهدای گمنام مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

لازم به ذکر است آئین سوگواری دوستداران اهل بیت (ع) با حضور مردم ولایتمدار و مذهبی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان دماوند با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی طی شب گذشته و امروز برگزار شد.

کد خبر 6096263

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • سوگواری سلماسی‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)