Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:21:20 GMT

بازگشت ۴۰۰ روستایی به روستاهای اسدآباد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۰۵۴۷

بازگشت ۴۰۰ روستایی به روستاهای اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر در بخش پیرسلمان اسدآباد ۴۰۰ نفر از روستائیان به دیار خود مهاجرت کرده اند و سه روستای خالی از سکنه درخواست فعال شدن کد روستایی خود را دارند.

مجید درویشی یکشنبه ۲۶ مردادماه در کمیته اشتغال شهرستان اسدآباد، با اشاره به روند افزایشی مهاجرت معکوس بسیاری از افراد به روستاهای خود اظهار کرد: در بخش پیرسلمان اسدآباد در حال حاضر ۴۰۰ نفر از روستائیان به دیار خود مهاجرت کرده اند و سه روستای خالی از سکنه شهرستان درخواست فعال شدن کد روستایی خود را دارند که در این راستا تحقق شعار «هر روستا، یک شغل» قطعاً نویدبخش خوبی برای رونق تولید و اشتغال روستاهای شهرستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر شعار «هر روستا، یک شغل» خاطر نشان کرد: باید با این شعار اقتصاد روستاها را با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی فعال کرد.

درویشی بیان کرد: در صورتی که روستای بدون بیکار در شهرستان داشته باشیم و یا اینکه اگر این امر در هر روستا محقق شود، این روستای بدون بیکار به عنوان روستای نمونه معرفی و تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال ۱۹ روستای اسدآباد پایلوت اجرای اشتغال بنیاد برکت با اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۴۶۰ نفر قرار دارد، مطرح کرد: سال گذشته در نیمه دوم سال بنیاد برکت برای ۳۰۰ نفر از روستائیان اسدآبادی با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد تومان اشتغال ایجاد کرد.

فرماندار سهمیه تعهد اشتغال امسال این شهرستان را ۱۳۸۹ نفر برشمرد و یادآور شد: در چهار ماهه ابتدای امسال از این میزان تعهد ۳۸۸ نفر اشتغال ایجاد شده که نسبت به سهمیه تعهد شده خود دارای ۱۰۰درصد تحقق هستیم و طی مدت فوق ۱۲۵ نفر برای بار اول بیمه تأمین اجتماعی شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشتغال مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • تعهد گواردیولا به منچسترسیتی؛ خبری از بازگشت به بایرن مونیخ نیست
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری