Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در نظام اخلاقی امام علی(ع) روشی که می‌تواند موجب مزین شدن به صفات نیک می‌شود یاد مرگ است.

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی امروز ۲۶ مرداد ماه در یازدهمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد سلامت که در محل سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، با اشاره به اخلاق علوی اظهار کرد: مجموعه اندیشمندان و دانشمندان در باب اخلاق تعاریفی کردند که این تعاریف بر دو نکته منتج شده اول اخلاق و دیگری تمرکز بر رفتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنا به آموزه امام علی (ع) اخلاق در شش امر از جمله بینش، ارزش، گرایش، روش، کنش و گویش بوده و اگر این موارد در جامعه وجود داشته باشند آن جامعه اصلاح شده است.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان اضافه کرد: توجه شما به دنیا به نوع توجه انسان‌های بریده از دنیا باشدو در این در باب بینش است.

وی گفت: امام در جایی دیگر می‌فرماید اگر انسان جایگاه خود را بداند تن به زشتی و پستی نمی‌دهد و امام می فرماید بهای انسان  بهشت است و این در باب ارزش‌هاست.

شاهرخی با بیان اینکه گرایش‌ها در صفات و اخلاق افراد موثر است، افزود: در نظام اخلاقی امام علی(ع) روشی که می‌تواند موجب مزین شدن به صفات نیک می‌شود یاد مرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه زبان و گویش و نوع کلام، نمود و مظهری از اخلاق انسان است، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید در امر اخلاق تعصب داشته باشید و چنانچه لازم باشد تعصب بورزد باید برای اخلاق نیک باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماینده ولی فقیه در لرستان همایش سیره علوی سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم

یکی از روش هایی که برای متوقف کردن خودروهای خاطی و سارقان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از ریل هایی است که کف خیابان پهن می شوند و با شیوه های مختلف خودرو را متوقف می کنند. یکی از این ریل ها با استفاده از توری، لاستیک خودروی خاطی را قفل کرده و موجب توقف آن می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق