Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آشنا با شرایط به روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" گفتند، چین همزمان با قصدش برای کاهش تنش‌ها با آمریکا در دریای چین جنوبی، به پرسنل نظامی خود گفته "هرگز اولین شلیک را انجام ندهند".

به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس اینسایدر، هر دو طرف آمریکا و چین، در عملیات‌ خود در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی پیشروی کرده و خطر اتفاقاتی که خارج از کنترل رخ می‌دهند را افزایش داده‌اند؛ اما پکن نمی‌خواهد به جنگ طلب‌های آمریکایی، فرصتی برای خراب‌تر کردن بیشتر اوضاع بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع گفتند، پکن به خلبانان و افسران نیروی دریایی دستور داده در درگیری‌های مکرر خود با هواپیماها و کشتی‌های جنگی آمریکا، خویشتن‌داری خود را حفظ کنند. در همین حال، جزئیات بیشتری درباره تماس تلفنی هفته گذشته بین وزرای دفاع دو کشور، پدیدار شده است.

این تماس ابتدا توسط طرف آمریکایی حدود یک ماه زودتر پیشنهاد شده بود، اما در ابتدا با پاسخ سردی از سمت پکن روبه‌رو شد. این در حالی است که یک منبع گفت، رهبر چین بعدتر نظرش را تغییر داده و همزمان با افزایش تنش‌های در دریای چین جنوبی و شرقی، تصمیم به برقراری تماس گرفته است.

ماه گذشته، آمریکا دو ناوگروه هواپیمابر با نام‌های "یواس‌اس نیمیتز" و "یواس‌اس رونالد ریگان" را برای تمرین در نزدیکی آب‌های چینی مستقر کرده و همچنین در هفته‌های اخیر، مأموریت‌های شناسایی هوایی نادر شبانه را در نزدیکی استان‌های "گوانگ‌دانگ" و "فوجیان"، انجام داده است.

چین نیز تمرینات نیروی دریایی و مأموریت‌های پروازی خود را در نزدیکی تایوان و دریای چین جنوبی به اجرا درآورده است.

با وجود زبان تندی که گروه‌های تهاجمی ناوگان آمریکا را "ببرهای کاغذی" به تصویر می‌کشد، منابع گفتند جمهوری خلق چین نسبت به درگیری‌های اتفاقی آگاه و هوشیار است.

یک منبع نزدیک به ارتش چین نیز گفت، پکن از طریق کانال‌های ارتباطی متعددی به آمریکا رسانده که به ارتش خود گفته است در نشانی از حسن‌نیت برای داشتن کنترل بر شرایط، "هرگز اول شلیک نکنند".

این شخص خاطرنشان کرد: دادن دستور شلیک آسان است، اما نه آمریکا و نه چین، قادر به کنترل عواقب آن نیستند. شرایط حال حاضر بسیار سخت و خطرناک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین آمريكا دریای چین جنوبی دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گیزموچاینا، بایت دنس در بیانیه‌ای اعلام است که «هیچ برنامه‌ای برای فروش تیک تاک ندارد.»

تیک تاک سهم کمی از کل درآمد و کاربران فعال روزانه شرکت بایت دنس را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین شرکت چینی ترجیح می‌دهد در بدترین سناریو، شبکه اجتماعی آن در ایالات متحده تعطیل شود تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی اشتراک ویدئوی کوتاه تیک تاک در آمریکا غیرقانونی شده و فیلتر شود.

بیشتر بخوانید:

درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود

پیش‌تر مقامات دولت آمریکا خواهان واگذاری نمایندگی این پلتفرم چینی به فرد یا شرکتی آمریکایی شده بودند و لایحه ای را نیز در این خصوص به تصویب رساندند.

کد خبر 847209 برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی بایدن چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا اینترنت

دیگر خبرها

  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن