Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:02:18 GMT

اصفهان| تساوی ذوب‌آهن برابر نساجی؛ تضمین بقا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۱۶۷۴

اصفهان| تساوی ذوب‌آهن برابر نساجی؛ تضمین بقا

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- ذوب‌آهن مقابل نساجی فوتبال هوشمندانه و هدفمندی را به نمایش گذاشت و اثبات کرد که تیم بوناچیچ از ساختار تیمی و ثبات تاکتیکی قابل قبولی برخوردار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس، شب گذشته با انجام 8 دیدار برگزار شد که در یکی از این بازی‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر مقابل نساجی مازندران با تساوی بدون گل متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن در یکی از کم حاشیه‌ترین بازی‌های هفته مقابل نساجی به میدان رفت و با کسب یک امتیاز با ارزش، بقای خود را در لیگ قطعی کرد تا در هفته پایانی به دنبال بهبود جایگاهش باشد. با این نتیجه ذوب‌آهن 30 امتیازی شده و با کسب 7 پیروزی، 9 تساوی و 13 شکست، در رده دهم جدول جای دارد. نساجی نیز با این تساوی 37 امتیازی شده و همچنان در رده هشتم جدول قرار دارد.

ذوب‌آهن در چند هفته اخیر روندی سینوسی را پشت سر گذاشته است. بوناچیچ در چند بازی اخیر ذوب‌آهن تغییر تاکتیک داده و تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به زمین می‌فرستد و تلاش می‌کند با کم کردن فاصله بین خط دفاع و میانی، ضعف‌های ذوب‌آهن در فاز دفاعی را کاهش دهد. اتفاقی که در 2 هفته اخیر موجب کسب 4 امتیاز توسط سبزپوشان شده و تاکتیک جدید بوناچیچ تا به این جا جوابگو بوده است.

بزرگ‌ترین تغییرات بوناچیچ در ذوب‌آهن ایجاد انسجام تاکتیکی، از بین بردن فاصله بین خطوط، هدفمند کردن حملات و حل مشکلات گلزنی این تیم است. امتیاز مثبت دیگر ذوب‌آهنِ بوناچیچ بدنسازی خوب بازیکنان و بالا رفتن توان بدنی و قوای جسمانی سبزپوشان است. از طرف دیگر بوناچیچ توانسته است ضریب اعتماد به نفس بازیکنان ذوب‌آهن را به شدت افزایش داده و روح جنگندگی و میل به برتری‌جویی را در بازیکنان نهادینه کند. مجموع عوامل فوق باعث شده است تا ذوب‌آهن تبدیل به تیم باکیفیتی شده و بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد.

ذوبی‌ها مقابل نساجی نشان دادند که با تفکرات بوناچیچ به هماهنگی لازم دست پیدا کرده و از نظم تیمی و ثبات تاکتیکی مناسبی برخوردار شده‌اند. اتفاقی که منجر به بهبود ضرب‌آهنگ حرکتی ذوب‌آهن در طول بازی شده و بدون شک موفقیت در این بازی نیز ناشی از همین شناخت و همخوانی بازیکنان با خواسته‌های سرمربی است.

ذوب‌آهن مقابل نساجی بازی خوبی ارائه کرد و نوع نمایش این تیم نشان می‌داد که ذوبی‌ها شناخت دقیقی از شیوه بازی تیم محمود فکری دارند. حضور 5 هافبک در خط میانی ذوب‌آهن باعث شد تا شاگردان بوناچیچ با بهره گرفتن از برتری عددی خود، ارتباط خط میانی و حمله نساجی را قطع کرده و با حملات پردامنه موقعیت‌های گلزنی متعددی را خلق کنند. اما نقطه روشن ذوب‌آهن این روزها، بهبود وضعیت خط دفاعی این تیم است. ذوبی‌ها در طول فصل با وجود عملکرد خوبشان در پارامترهای مختلف فاز هجومی، ضعف مفرطی در خط دفاعی داشتند و همین امر امتیازات حساسی را از آنها گرفت. اما در چند بازی اخیر ذوب‌آهن، عملکرد دفاعی سبزپوشان بهبود یافته و 2 کلین‌شیت را به ثبت رسانده‌اند.

ذوب‌آهن مقابل نساجی در فاز هجومی تحرک بسیار بالایی داشته و تنوع تاکتیکی شاگردان بوناچیچ در خط حمله بهبود یافته بود. شرایط فیزیکی بازیکنان ذوب‌آهن بالاتر از نساجی‌ بود و بوناچیچ با استفاده از همین برتری فیزیکی بازیکنانش در کنار تسلط آنها در اجرای پرسینگ شدید و بازی تخریبی، سعی کرد تا مانع بازی‌سازی شاگردان فکری شده و در فاز هجومی با استفاده از پاس‌های عمقی، شوت‌های از راه دور، ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین به گل برسد و ذوبی‌ها بر همین اساس موفقیت‌های خوبی را نیز به وجود آوردند و اگر واکنش‌های خوب حقیقی نبود می‌توانستند 3 امتیاز این دیدار را به دست آورند.

در فاز دفاعی نیز ذوبی‌ها عملکرد خوبی از خود به جای گذاشتند و موقعیت گلزنی چندانی در اختیار تیم نساجی قرار ندادند. درخشش محمدزاده و هخامنش نقطه اتکای بوناچیچ در فاز دفاعی بوده و این دو مدافع بلندقامت ذوب‌آهن به خوبی نیروی هوایی نساجی را کنترل کردند.

در مجموع می‌توان گفت نقاط روشن نمایش ذوب‌آهن مقابل نساجی مازندران هماهنگی و شناخت کامل ذوبی‌ها با تفکرات بوناچیچ، برخورداری از نظم تیمی و ثبات تاکتیکی و بهبود ضرب‌آهنگ حرکتی ذوب‌آهن در طول بازی بود.

در آن سو نساجی در مقابل ذوب‌آهن عملکرد چندان مثبتی نداشت و نتوانست نمایش زیبای بازی قبلی خود را تکرار کند. شاگردان فکری در فاز هجومی خوب عمل نکردند و نتوانستند موقعیت گلزنی چندانی خلق کنند. بازیکنان نساجی در فاز دفاعی اما عملکرد خوبی داشته و با وجود آنکه دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند اما بازی کم‌اشتباهی را به نمایش گذاشتند.

اصفهان| ذوب‌آهن و نساجی؛ مصاف سرسخت‌ها تست کرونای یک بازیکن ذوب‌آهن مثبت شد ممشلی: امیدوارم مصدومیتم جدی نباشد/ نساجی فصل بعد می تواند به کسب سهمیه فکر کند

بوناچیچ: اگر کرونا مرا نکشد داوران این کار را می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با انتقاد از قضاوت داوران گفت: اگر کرونا من را نکشد داوران ممکن است این کار را انجام دهند.

لوکا بوناچیچ پس از تساوی بدون گل شاگردانش مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: بیش از هر چیز به بچه‌های تیمم تبریک می‌گویم، چون بازی صادقانه و شجاعانه‌ای را انجام دادند، آنهم مقابل یک تیم خوب مثل نساجی، آنهم در زمینی که به آن عادت نداشتند. با شایستگی در این بازی یک امتیاز را گرفتیم و تا حدی شرایط بهتری پیدا کردیم.

وی درباره داوری این دیدار اشاره کرد: کرونا اگر من را نکشد داوران ممکن است این کار را انجام دهند. درباره داوری فدراسیون وجدان خودش را قاضی کند که در این چند هفته با ذوب‌آهن چه کار کرده‌اند.

فکری: بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند و نتایجی که کسب می‌کنند جای تشکر و قدردانی دارد.

محمود فکری پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال نساجی مازندران مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: جا دارد خسته نباشید بگویم به بازیکنانم. در این بازی هم با تمام وجود بازی کردند. ما نفرات کم داریم، شاید 11، 12 بازیکن با تجربه داشته باشیم و بقیه بازیکنان جوانی هستند که آینده‌دار هستند ولی نمی‌شود در این‌ بازی‌ها ریسک کرد و از آن‌ها استفاده کرد. بازیکنان ما با تمام وجود بازی می‌کنند و نتایجی که کسب می‌کنند جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: بازی خوب و شطرنجی بود! با توجه به اینکه ذوب‌آهن به دنبال یک امتیاز بود تا جایگاهش را بهتر کند، از طرفی فقط به ضربات ایستگاهی فکر می‌کرد و ما هم در وحله اول به فکر گل نخوردن بودیم و بعد به دنبال گلزنی بودیم. در نیمه اول هم به گل رسیدیم اما متأسفانه آفساید بود. در مجموع بازی خوبی بود و بیشتر در میانه زمین در جریان بود. در دقایق آخر یک اشتباه انجام دادیم که توپ به حریف رسید و همان موقعیت تبدیل به دو موقعیت برای حریف شد که خوشبختانه دروازه ما بسته ماند.

سرمربی نساجی تصریح کرد: با وجود اینکه ذوب‌آهن به دنبال برد بود، در یک صحنه یکی از بازیکنان ما دچار مصدومیت شد و حدادی‌فر در آن صحنه توپ را به بیرون زد که بزرگی خودش را نشان داد. جا دارد از او تشکر کنم. شاید آن صحنه تبدیل به موقعیت می‌شد ولی فکر می‌کنم زیبایی فوتبال به این چیزها است و باید این‌ها را یاد بگیریم. جا دارد از او تشکر کنم و نشان داد که بازیکن بزرگی است. امیدوارم فوتبال ما از این بازیکنان زیاد داشته باشد. از تیم داوری تشکر می‌کنم که قضاوت خوبی داشتند.

فکری درباره اینکه لوکا بوناچیچ از داوری انتقاد کرده است، گفت: من شاید زیاد عادت ندارم در مورد صحبت‌های مربیان دیگر حرف بزنم و جواب بدهم. بارها گفته‌ایم که ما هم از چمن ناراحتیم و دل خوشی نداریم، ولی درباره داوری فکر می‌کنم بی‌انصافی باشد. شاید در یک صحنه حتی می‌توانست به نفع ما خطای پنالتی بگیرد. در مجموع داوری خوب کار کرد. اگر اشتباهی بوده ما باید بپذیریم و کمک کنیم داوران جوانان‌مان در فضای خوب و آرامش سوت بزنند تا در مجموع هم فوتبال ما باعث افتخار کشور شود و هم داوری‌مان در آسیا موفق باشد.

انتهای پیام/170/ف

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... جدول لیگ برتر فوتبال در پایان هفته بیست‌ونهم؛ استقلال و تراکتور به آسیا نزدیک شدند، شاگردان فعلی و سابق افاضلی به سقوط تارتار: آقایان مسئول! اجازه ندهید نفت مسجدسلیمان شرایط بحرانی پیدا کند/ بازی‌های لیگ را به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه می‌کنیم لیگ‌برتر فوتبال| تساوی بدون گل پارس جنوبی‌جم و فولاد خوزستان/جمی‌ها در منطقه خطر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جدول لیگ برتر فوتبال در پایان هفته بیست‌ونهم؛ استقلال و تراکتور به آسیا نزدیک شدند، شاگردان فعلی و سابق افاضلی به سقوط تارتار: آقایان مسئول! اجازه ندهید نفت مسجدسلیمان شرایط بحرانی پیدا کند/ بازی‌های لیگ را به چشم دیدارهای تدارکاتی نگاه می‌کنیم لیگ‌برتر فوتبال| تساوی بدون گل پارس جنوبی‌جم و فولاد خوزستان/جمی‌ها در منطقه خطر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۲ ‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى ۳ ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف امسال به پایان می‌رسد ۴ سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم ۵ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شرایط جمعیتی در ایران "نامطلوب" شد / مجلس ‌طرح "خانواده و جمعیت" را تصویب می‌کند ۶ برمودای مشکلات پیش‌روی گلخانه‌داران/ هزینه احداث گلخانه سه برابر شد ۷ بوناچیچ: اگر کرونا مرا نکشد داوران این کار را می‌کنند/ زمین ورزشگاه نساجی غیراستاندارد و کوچک است! ۸ عبداللهی: فوتبال ایران پاک نیست/ اگر با تراکتور مساوی می‌کردیم، اَنگ تبانی می‌زدند مهمترین اخبار استانها دردهای ناگفته آزادگان کاشانی از دوران اسارت / رزمندگانی که هنوز جای تازیانه‌های رژیم بعث روی بدنشان ناگفته‌ها دارد + فیلم احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست تولیت آستان قدس رضوی‌: در شهر منتسب به حضرت رضا (ع) نباید خبری از ‌بی‌خانمانی، بیکاری و طلاق ‌باشد‌ خبر خوش برای ایلامی‌ها/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب کاهش ابتلا به کرونا در استان شد مهمترین اخبار تسنیم مأموریت "قالیباف" به کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای بررسی سازوکارهای فروش نفت روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش اوراق سلف نفتی مجوز ندارد/ دولت مجوز فروش را اعلام کند ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم قطع نوبتی برق در کالیفرنیا؛ دومیلیون نفر در تاریکی فرو رفتند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذوب آهن مقابل نساجی تمام وجود بازی لیگ برتر فوتبال نساجی مازندران تساوی بدون گل فاز دفاعی بازیکنان ما تیم فوتبال ترین اخبار ذوب آهن فاز هجومی بازی ها ذوبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏

به گزارش "ورزش سه"، آلیانز آرنا فردا شب میزبان یکی از مهمترین ‏دیدارهای این فصل فوتبال اروپاست.‏

بایرن مونیخ با هدایت توماس توخل به مصاف رئال مادرید می‌رود. ‏این اولین تقابل مربیان دو تیم نیست. آنها تا کنون بارها در لیگ ‏قهرمانان اروپا و در فوتبال آلمان مقابل هم قرار گرفته‌اند و بررسی ‏آماری نشان می‌دهد توخل در تقابل‌های رو در رو بهتر از کارلتو کار کرده ‏است. ‏

توخل به آمار بازی‌هایش مقابل رئال امیدوار است

توماس توخل در بازی‌های رو در رو با بایرن مونیخ آمار خوبی دارد. او ‏با تیم‌های مختلف تا کنون 8 بار مقابل رئال بازی کرده و در این مدت ‌‏3 بار پیروز شده، 4 بار به تساوی رسیده و تنها یک بار باخته است. ‏

توخل زمانی که مربی دورتموند بود، دو بار با رئال در چمپیونزلیگ 17-‌‏2016 مساوی کرد و زمانی که هدایت پی‌اس‌جی را بر عهده داشت، در ‏فصل 20-2019 یک بار رئال را برد و در بازی دوم هم مقابل آنها به ‏تساوی رسید. او با چلسی در نیمه‌نهایی فصل 21-2020 با رئال یک ‏تساوی و یک پیروزی به دست آ

دیگر خبرها

  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • مطهری فقط به شکست دادن استقلال فکر می‌کند و بس!
  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • لوآور رده پانزدهمی، جشن قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن را به تاخیر انداخت
  • پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد
  • درگیری لفظی کلوپ و صلاح / تساوی پرحاشیه برای لیورپول برابر وستهم رقم خورد +فیلم
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • توقف دوباره لیورپول، تنش در اردوی آنفیلدی‌ها
  • نساجی با یک بازیکن جدید برابر ذوب آهن