Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: در حال انجام سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با خرید لوکوموتیو و واگن در راه آهن کرمان هستیم.

"مجید ارجونی" امروز ۲۶ مردادماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: راه آهن کرمان در چهار دوره از شمال به جنوب متصل شد و به زودی کرمان به سیرجان و بعد جیرفت به بم متصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط راه آهن در کشور داریم که ۷۷۲ کیلومتر سهم خطوط اصلی و فرعی کرمان است و رتبه هشتم کشور را در این حوزه داریم تصریح کرد: ۵۵۰ کیلومتر خط اصلی در استان و رتبه سوم کشور را در این حوزه داریم و در خطوط فرعی که ۲۲۲ کیلومتر است با سهم هفت درصدی رتبه ششم کشور را داریم.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه با اتصال خط سیرجان، رتبه اول کشور را در سهم خوط اصلی و حمل بار خواهیم داشت اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۴۶۸ هزار تن بار در استان کرمان از طریق ریل جابه جا شده که ۲۰۷۸ درصد رشد داشته ایم.

ارجونی با اشاره به رشد ۲۰۴ درصدی در تخلیه بار بیان کرد: در حال انجام سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با خرید لوکوموتیو و واگن در راه آهن کرمان هستیم.

وی در پایان خواستار تعیین تکلیف سند اراضی راه آهن کرمان شد.

به گزارش ایسنا، "حبیب الله خنجری" مدیرکل حوزه استاندار کرمان نیز در این جلسه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین دوران اسارت اظهار کرد: بیان موارد در جمع آزادگان راحت و قابل درک است.

وی که هشت سال در زندان موصل ۲ عراق در اسارت به سر برده، افزود : شرایط نگهبانی و دژبانی بسیار سخت بود و شرط اول این بود که آن فرد عراقی یکی از عزیزان خود را در جنگ از دست داده باشد.

خنجری تصریح کرد: علی رغم سختی ها و مشکلاتی که برای همه اسراء وجود داشت اما اسراء روحیه خوبی داشتند و دوران اسارات را بهترین فرصت در رشد و تعالی می دیدند.

مدیرکل حوزه استاندار کرمان بیان کرد: اسارات موقعیت خوبی بود از این فرصت هم بلحاظ علمی و در زمینه های معنوی استفاده کرد و علی رغم کمبود کتاب ها، اساتید مجرب وجود داشت و خیلی از بزرگواران در رشد و تعالی خود در بحث حفظ نهج البلاغه و قرآن موفق بودند که از برکات اسارت بود.

وی با اشاره به فرهنگی که در اردوگاه حاکم بود، افزود: ۱۹۵۵ نفر تعداد افرادی بود که در اردوگاه موصب ۲ اسیر بودند که ۵۵۵ نفر از این عزیزان حافظ کل قرآن بودند و کسی نبود در اردوگاه باشد و باسواد نشود.

خنجری با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: علی رغم مشکلات و تحریم ها، اگر خلاقیت و نو آوری باشد قطعا به جامعه کمک خواهد کرد. 

وی تصریح کرد: روحیه شاد اسراء برگرفته از توکل به خدا و پیروی از سیره معصومین علیهم السلام بود و اگر امروز ایران را اردوگاه بزرگی در نظر بگیریم، خیلی از کارها را با وجود تحریم ها می توانیم انجام داده و مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه آهن واگن قطار اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی راه آهن کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پردیس دریایی دانشگاه‌های مطرح کشور به هرمزگان منتقل می‌شود
  • رفع ایراد ۷۰۰۰ واگن باری بدون ترمز در دولت سیزدهم
  • گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»