Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی‌مقدم گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و تجمع هیات‌های مذهبی در ماه محرم به دلیل شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا عباسی‌مقدم» پیش از ظهر امروز (26 مرداد) در جلسه توجیهی ابلاغ دستوالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم 1442 که با حضور روحانیون و مداحان در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: هیات مذهبی و دسته‌های عزاداری ضمن اجرای مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) باید در جهت سلامت عمومی جامعه دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه هیات عزاداری باید از تجمع در محیط سربسته که موجب انتقال ویروس کرونا می شود اجتناب کنند، افزود: برخی از حسینیه ها و مساجد استان فضای بازی برای برگزاری مراسم ندارند از این رو می توانند با هماهنگی مراسم را در حیاط مدارس نزدیک خود با رعیت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.

 

عباسی مقدم با بیان اینکه توزیع نذورات باید به صورت خشک باشد و هر گونه پخت و پز و توزیع غذای گرم ممنوع است، ادامه داد: ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی توزیع نذورات مردمی جزو دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا است.

 

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان، بیان‌ کرد: سرو غذا در مساجد و اماکن مذهبی نخواهیم داشت و برای برگزاری مراسم هیئت‌ها باید از سایت بیرق مجوز بگیرند.

 

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم در رأس برنامه‌های ماه محرم است، عنوان کرد: امسال با توجه به تعطیلی نماز جمعه در مرکز استان، اقامه نماز ظهر عاشورا نیز انجام نمی شود.

 

عباسی مقدم با بیان اینکه امسال مراسم علم بندان نیز در استان برگزار نخواهد شد، افزود: هیئت های مذهبی مرکز استان در روز جمعه اول ماه محرم ساعت ۹ صبح به صورت کاروان خودرویی با برافراشتن پرچم عزای حسینی در سطح شهر حرکت خواهند کرد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع غذای نذری ممنوع برپایی ایستگاه صلواتی عباسی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در هیأت عشاق الحسین (ع) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در شب شهادت حجت الاسلام امیر انصاریان به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس مراسم عزاداری با مداحی علی قربانی و محمد کریمی ادامه خواهد داشت. این مراسم جمعه ۱۴ اردیبهشت رأس ساعت ۲۰/۳۰ در هیأت متوسلین به حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

همچنین در مراسم ظهر شهادت حجت الاسلام مهدی جعفری به ایراد سخنرانی می‌پردازد و مرثیه خوانی این مراسم بر عهده علی قربانی و علی اکبر زادفرج و محمد رضا نوشه ور است.

زمان برگزاری شنبه ۱۵ اردیبهشت بعد از نماز ظهر و عصر در میدان امام حسین (ع) خ ۱۷ شهریور نرسیده به چهارراه صفا حسینیه عشاق الحسین (ع) است.

کد خبر 6093922 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد