Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به سیره، راه و روش علی بن ابیطالب (ع) نیاز داریم گفت:نوع کُنش و رفتار انسان در دستگاه اخلاقی جامعه نقش اساسی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از خرم‌آباد حجت الاسلام‌والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز در  یازدهمین همایش ملی سیره علوی که با رویکرد سلامت در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با بیان اینکه امروز بیش از گذشته به سیره، راه و روش علی بن ابیطالب (ع) نیاز داریم اظهار داشت: اخلاق علوی  دارای دو مولفه خَلق و خُلق است، خَلق صورت ظاهری و خُلق صورت باطنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموعه آموزه‌های علی بن ابیطالب(ع) اخلاق در شش امر بینش، ارزش،گرایش،کنش،گویش  و روش در هم تنیده شده که  چنانچه این شش امر در هر جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه  را به سعادت می‌رسانند و از  اصلاح بنیادین برخوردار  می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در باب بینش که اولین امری است حضرت علی (ع)  به آن توجه دارد انسان همان طور که می‌فهمد همان گونه زندگی می‌کند بر همین اساس ایشان  می‌فرماید توجه شما به دنیا از نوع توجه انسان‌های بریده از دنیا باشد.

طرح ولایت ویژه معلمان در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود3 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان فارس در دهه ولایت و امامت توزیع شدرجبی‌دوانی: خیانت به ولایت امیرالمؤمنین(ع) تمام ارزش‌های اسلامی را نابود کرد

وی با اشاره به ارزش انسان از دیدگاه امیر المومنین (ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند  انسان حرمت، احترام و کرامت خود توجه داشته باشد که اگر جایگاه خود را بداند تن به زشتی و پستی نمی‌دهد و  می‌فرمایند بهای انسان بهشت است و خودتان را جز به بهشت معامله نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: سومین دیدگاه حضرت علی (ع) گرایش است که بر اساس آن تمایلات، تعلقات فرد و جامعه در اکتساب صفات و رفتار افراد جامعه دخالت دارند، آخرت گرایی یا دنیا گرایی، بلند نظری یا تنگ نظری، اشرافی گری یا ساده زیستی، خدا پرستی یا خرافه پرستی عدل گرایی با ظلم ستیزی یا ظلم گرایی بر همین اساس گرایش‌ها در صفات اخلاقی و رفتاری انسان‌ها موثر است.

وی  تصریح کرد: در باب روش‌ها امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند من می‌توانم شما را برای حفظ حکومت خود اصلاح کنم ولی نمی‌خواهم این اصلاح به روش‌های غیر اخلاقی برای رسیدن به هدف  متوصل شوم، در نظام  اخلاقی حضرت علی (ع) آن روشی که می‌تواند سبب مزین شدن به صفات نیک و رفتار پسندیده شود یاد مرگ است.

نماینده ولی  فقیه در لرستان با اشاره به کُنش‌ها از دیدگاه حضرت علی (ع) خاطر نشان کرد: نوع کُنش و رفتار انسان در دستگاه اخلاقی جامعه نقش اساسی دارد. 

وی به گویش از دیدگاه حضرت علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نوع کلام و حرف زدن نمودی از اخلاق انسان است، انسان در زیر زبانش پنهان است و حضرت علی (ع) در این باره می‌فرمایند گفتار باید همراه با حق باشد. و همچنین می‌فرمایند  اگر قرار باشد آدم نسبت به چیزی تعصب بورزد  اخلاق نیکو است.

به گزارش تسنیم در یازدهمین همایش ملی سیره علوی که با رویکرد سلامت برگزار شد 164 مقاله به این همایش ارسال شده که از این تعداد 93 مقاله پذیرفته و 6 مقاله به عنوان مقاله  برتر شناخته شد.

انتهای پیام/645/ ت

R41450/P/S6,72/CT11 بیشتر بخوانید... طرح ولایت علوی در ۲۴ امامزاده استان سمنان برگزار شد مراسم ضیافت علوی در مسجد امام خمینی اهواز به روایت تصویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح ولایت علوی در ۲۴ امامزاده استان سمنان برگزار شد مراسم ضیافت علوی در مسجد امام خمینی اهواز به روایت تصویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۲ ‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى ۳ ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف امسال به پایان می‌رسد ۴ سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم ۵ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شرایط جمعیتی در ایران "نامطلوب" شد / مجلس ‌طرح "خانواده و جمعیت" را تصویب می‌کند ۶ برمودای مشکلات پیش‌روی گلخانه‌داران/ هزینه احداث گلخانه سه برابر شد ۷ بوناچیچ: اگر کرونا مرا نکشد داوران این کار را می‌کنند/ زمین ورزشگاه نساجی غیراستاندارد و کوچک است! ۸ عبداللهی: فوتبال ایران پاک نیست/ اگر با تراکتور مساوی می‌کردیم، اَنگ تبانی می‌زدند مهمترین اخبار استانها ‌روایت تکان‌دهنده آزاده‌ اصفهانی از ‌‌اردوگاه های رژیم بعث عراق / پذیرایی از اسرا‌ در ‌تونل وحشت / ناگفته‌هایی از سال‌های بی‌قراری + فیلم واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به ‌تهمت‌ها علیه قالیباف / ‌افترازنندگان باید ‌محاکمه شوند روایت رئیس بیمارستان کوثر کرج از جانفشانی پرستاری که دوبار کرونا گرفت دردهای ناگفته آزادگان کاشانی از دوران اسارت / رزمندگانی که هنوز جای تازیانه‌های رژیم بعث روی بدنشان ناگفته‌ها دارد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم مأموریت "قالیباف" به کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای بررسی سازوکارهای فروش نفت روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش اوراق سلف نفتی مجوز ندارد/ دولت مجوز فروش را اعلام کند ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم قطع نوبتی برق در کالیفرنیا؛ دومیلیون نفر در تاریکی فرو رفتند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علی بن ابیطالب نماینده ولی برگزار شد حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح کشور از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند، اما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، البته نزدیک هستیم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در زمان خاصی قرار گرفته‌ایم در شرایطی که اگر جوانب آن رعایت شود در زمینه سازی ظهور مهدی(عج) تأثیرگذار است.

وی گفت: در دورانی کره زمین به دو نیم کره تقسیم شده بوده و جایی برای حق و اسلام وجود نداشت. هر کدام از دو نیم کره از آن یکی بدتر بود و اگر امام راحل(ره) این پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کردند و در مقابل باطل از نوع شرقی و غربی جایگاه محکمی نبود سرنوشت عدالت و نظام امروز به کجا می‌رسید و اگر جای انقلاب و نظام اسلامی خالی بود تمام دنیا را این استعمارگران می‌بلعیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تمام افتخارات در قطب حق برای اسلام و تمام رسوایی‌ها برای دموکرات‌های دیوانه است و آنچه که نقش مؤثر و سازنده داشت و در بحبوحه جنگ دفاع مقدس و زمینه پیروزی انقلاب رقم زد فرزندان ارتش بودند و در آن زمان ارتش مکتبی و نیروهای مسلح اتحاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: این نیروهای امین و اقتدار و راست‌قامتان از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند و ما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، اما نزدیک می‌شویم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد