Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:37:45 GMT

غزل رضا اسماعیلی در استقبال از ماه عزای حسینی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۴۰۶

غزل رضا اسماعیلی در استقبال از ماه عزای حسینی

رضا اسماعیلی در غزلی ضمن عرض ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع)، به استقبال ماه عزای حسینی رفته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رضا اسماعیلی، از شاعران و پژوهشگران کشور، در غزلی به استقبال ماه محرم رفته و عرض ارادتی کرده است به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) و بانوی کربلا، حضرت زینب کبری(س).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروده اسماعیلی که برای انتشار در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده شده، به این شرح است:

غزل شرمساری

شرمنده‌ام، زبان دلم وا نمی‌شود
احساس لال من به تو گویا نمی‌شود

می‌خوانمت به نام و نمی‌دانمت هنوز
فهمیدنت نصیب دل ما نمی‌شود

در کربلا نبوده‌ام و می‌کنم دعا
گردم شهید عشق تو، اما نمی‌شود

زینب! مگرد دشت پر از لاله را چنین
ای خواهرم، شهید تو پیدا نمی‌شود

آن سو ستاده بر خط خون ذوالجناح عشق
با من بیا به صحنه که فردا نمی‌شود

گنگم هنوز و کار دلم حسرت است و بس
شرمنده‌ام، زبان دلم وا نمی‌شود...!

سروده‌ای متفاوت از رضا اسماعیلینوسروده‌های رضا اسماعیلی به کتابفروشی‌ها راه یافت

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شعر آیینی عاشورا امام حسین (ع) بیشتر بخوانید... «عالم آل‌نور»؛ تازه‌ترین سروده رضا اسماعیلی در شکوه امام هشتم(ع) واکنش «رضا اسماعیلی» به نابسامانی‌های اقتصادی؛ "موش‌های سکه‌خوار مست..." قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... «عالم آل‌نور»؛ تازه‌ترین سروده رضا اسماعیلی در شکوه امام هشتم(ع) واکنش «رضا اسماعیلی» به نابسامانی‌های اقتصادی؛ "موش‌های سکه‌خوار مست..." واژه های کاربردی مرتبط شعر آیینی عاشورا امام حسین (ع) پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ پنج نکته درباره سریال آقازاده/ حق طلبی با پراید ایراد دارد؟! ۲ استفتاء جدید رهبر انقلاب درباره "رانت اطلاعاتی در بورس" ۳ «تتسویا واتاری» در ۷۸ سالگی درگذشت ۴ نگاهی نزدیک به کشوری اسرارآمیز به نام کره شمالی ۵ روایتی از ماجرای مباهله؛ "دعوت مردی که راست می‌گفت" ۶ روز خانواده و نگاه به برنامه‌ای خانوادگی/ تلویزیون باید مراقبت کند از مردم دورتر نشود! ۷ گزارش تسنیم از مستندهای "نبرد ۳۳ روزه"|از شلیک تیرخلاص به شیطان بزرگ تا زیستگاهی که مردان مقاومت را تربیت کرد ۸ آشنایی با ویژگی‌های عالم برزخ/ انسان‌ها در برزخ به چه‌کاری مشغول هستند؟ مهمترین اخبار فرهنگی بیژن بنفشه‌خواه: به‌خاطر تسمخر ماهواره فحش خوردیم/ تلویزیون از دلسردی طنازان جلوگیری کند یک‌بام‌ودوهوایی سلبریتی‌ها در مواجهه با کرونا/ اسکار عقب می‌افتد جشن حافظ نه! عادل: آماده‌سازی ۲ هزار بقعه برای عزاداری محرم/ ۳ میلیون ماسک در هیئت‌ها توزیع می‌شود از نماز حاج‌قاسم در کرملین تا ترس اوباما از نام سردار/ نگاهی به سبک زندگی «سلیمانی عزیز» مهمترین اخبار تسنیم مأموریت "قالیباف" به کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای بررسی سازوکارهای فروش نفت روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه: فروش اوراق سلف نفتی مجوز ندارد/ دولت مجوز فروش را اعلام کند ترامپ: نتیجه رأی‌گیری را می‌دانستیم/ هفته آینده برای بازگشت تحریم‌های ایران تلاش می‌کنیم قطع نوبتی برق در کالیفرنیا؛ دومیلیون نفر در تاریکی فرو رفتند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعر آیینی عاشورا امام حسین ع شعر آیینی عاشورا امام حسین ع رضا اسماعیلی ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس دقایقی پیش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندانی چون داریوش ارجمند، هادی ارزم، هوشنگ جاویدی و... در محل برج آزادی تهران آغاز شد.

امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیر عامل صندوق هنر، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی و جمعی از هنرمندان در این مراسم شرکت دارند.

آغازگر این برنامه اجرای قطعه «ای ایران» توسط ارکستر نظامی بود.

خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم در سخنانی گفت: روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. خلیج فارس بخشی از هویت و فرهنگ ما است و ما به این خطه  تنها نگاه جغرافیایی نداریم.

وی در ادامه افزود:‌ خلیج فارس از استوانه های هویتی جمهوری اسلامی است. در سفر به یکی از کشورها در بازدید از موزه‌های آن کشور هر آنچه توضیح می‌دادند جز تاریخ ما نبود. ایران فرهنگی ما اساسا نمی‌تواند در مرزهای جغرافیایی محسور باشد.

اسماعیلی اظهار داشت:‌ما به خلیج فارس افتخار می‌کنیم و آن را از حوزه های مهم تمدنی خود می‌دانیم.خلیج فارس را بستر اتفاقات غرور آفرین می‌دانیم و خداوند را برای این داشته ها شاکریم.خلیج فارس تا ابد خلیج فارس است و بخشی جداناپذیر از تاریخ فرهنگ کشورمان خواهد درخشید.

به گزارش آنا، ۱۰ اردیبهشت مصادف با سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • دادرس: استقلال بابت حکم کمیته انضباطی نمی‌تواند اعتراض کند/محرومیت حسینی و اسماعیلی فر قطعی است
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب