Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تامین و نظارت بر توزیع ۱۷ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مجید ارغنده پور» از تامین و نظارت بر توزیع ۱۷ قلم کالای اساسی در ۴ ماهه سال ۹۹ خبر داد و افزود: در راستای هدفمندکردن بازرسی‌ها طبق روال هفته های گذشته ۵ کالای اولویت دار از قبیل اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا به ویژه ماسک، مرغ زنده و گوشت مرغ، سیمان خاکستری، محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق و تایر سواری و باری به عنوان کالاهای اولویت دار نظارتی در هفته منتهی به ۲۲ مرداد ماه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بر اساس این گزارش در راستای کنترل بازار و برخورد با گرانفروشی و متخلفان در ۴ ماه اول سال جاری با همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته با دیگر دستگاه‌های متولی و اجرای طرح‌های نظارتی تعداد زیادی بازرسی برای جلوگیری از سوء استفاده برخی سودجویان و مراقبت از بازار پیرامون تامین و نظارت بر توزیع ۱۷ قلم کالاهای اساسی از قبیل تخم‌مرغ، برنج، شکر، گوشت مرغ و گوشت قرمز برای ساماندهی بازار صورت پذیرفته است.

انجام بیش از 490 هزار بازرسی مرتبط با کالاهای اولویت دار در 4 ماهه امسال

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت اضافه کرد: برابر جمع بندی های انجام شده از سوی سازمان‌های صمت استان‌ها در این بازه زمانی ۴۹۰ هزار و ۲۷۶ مورد بازرسی صرفاً مرتبط با کالاهای اولویت دار از واحدهای صنفی و غیر صنفی انجام شده و در مجموع 20 هزار و 203فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از بیش از یک هزار و 482 میلیارد ریال تنظیم شده است.

ارغنده پور گفت: توسط بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها انبارها و مراکز نگهداری کالا به صورت کامل رصد شده و بازرسی ها در سطح بازار نیز با تمرکز بر اقلام و مایحتاج ضروری مردم با قوت تداوم و از تخلفات احتمالی جلوگیری می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: این سازمان از مردم می‌خواهد همچون گذشته در کنار بازرسان بخش‌های دولتی و صنفی هرگونه تخلف اعم از اختفاء، امتناع از عرضه کالا، گران‌فروشی و احتکار را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نظارت و بازرسی نظارت و ارزیابی نظارت کالاهای اولویت دار استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمد محمدپور گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟