Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس گلرو روز یکشنبه در نطق خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با سلام به رهبر معظم انقلاب، شهدا و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و مردم شهرهای سمنان، مهدیشهر و سرخه اظهار داشت: ما برای دفاع از عزت و کرامت اسلامی در منطقه هزینه و حاج قاسم سلیمانی دادیم اما مکتب و گفتمان ما پیروز شد. هر چند که برخی حکومت‌های فاسد و مزدوران آمریکا و اسرائیل ایران هراسی را رواج داده و گفتند ایران به دنبال سیطره بر کشورهای عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به دنبال تسلط به کشورهای عربی نیست، اظهار داشت: ما رسالت تاریخی داشته و داریم و فرق بین منافع ملی زودگذر و کمک برای ماندگاری تاریخی مردم عراق، سوریه و لبنان  که به درخواست دولت‌های این کشورها بود، وظیفه خود می‌دانیم تا برای مبارزه با تروریسم حاصل از فعالیت آمریکا و اسرائیل و برخی متحدان آنها در کنار شما بایستیم.

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه امروز قدرت‌های فاسد به دنبال پایمالی دستاوردهای ما در مبارزه با تروریسم هستند تا تروریسم بار دیگر بر مقدرات ما حاکم شود،‌ عنوان کرد: آمریکا به دنبال بی‌ثباتی در منطقه است و حکومت‌های عربی منطقه با پناه بردن به آمریکا و اسرائیل و عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال منافع خود هستند. اما این را بدانند که فلسطین فروختنی نیست و فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد و طبق سنت الهی هم حق روزی به صاحبان اصلی‌اش بازخواهد گشت.

گلرو با اشاره به اینکه جهان بدانند که ما با یهود مشکلی نداریم مشکل ما با اشغالگری است، تصریح کرد:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که این ادعا که به دنبال نابودی یهودیان و به دریا ریختن آنها هستیم یک دروغ است بلکه مابه دنبال پایان دادن به اشغالگری رژیم جعلی اسرائیل هستیم. مقامات این کشور جنایت می‌کنند و ننگ تاریخی به جا می‌گذارد ولی اجازه ندهید که این ننگ و اشغال ادامه یابد.

وی به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب مبنی بر صلح دمکراتیک برای حل موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت: رهبری جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کردند و طی نامه‌ای رسمی که به ثبت سازمان ملل متحد و شورای امنیت رسیده آن را بیان کردند و آن، طرح رفراندوم در سرزمین تاریخی فلسطین است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره شهادت سردار سلیمانی نیز اظهار داشت: به دولت مردان آمریکا می‌گوییم که شهادت سردار سلیمانی آغاز مرحله جدید برای تمام منطقه است و نه تنها راهبرد منطقه‌ای ایران دچار ضعف نشد بلکه با شدت و پیچیدگی بیشتری به مسیر خود ادامه می‌دهد و کمترین هزینه که آمریکا باید بپردازد، خروج از منطقه است.

گلرو به ناکامی آمریکا در تمدید قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران اشاره کرد و گفت:‌ این اتفاق بیش از پیش انزوای آمریکا و شکست یکجانبه گرایی این کشور را نشان داد. البته جای حاج قاسم سلیمانی خالی است و دلتنگ او هستیم اما قسم به دست زمین افتاده‌ات که پرچمی که برای مقاومت برافراشتی بر زمین نخواهیم گذاشت.

مشکلات کشور در مدیریت اقتصاد و نوع فرهنگ غالب بر جامعه است

وی با تاکید بر اینکه جوانان طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به پاخیزند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، جوانان را به مدیریت کشور دعوت می‌کنند تا همراه با نگاه علمی و رویکرد آسیب‌شناسی، کاستی‌های کشور را شناخته و برای راهبری دولت آینده اقدام کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس اولویت مجلس را اقتصاد و فرهنگ طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: بنیاد امروز مشکلات جامعه در بخش اقتصادی و فرهنگی است. از طرفی فرهنگ تعامل اجتماعی باید ارتقا یافته و متعالی شود. زیرا فرهنگ عمومی جامعه و تعامل اجتماعی در تمام زمینه‌ها به آسیب جدی مواجه است و دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش در پرورش انسان‌ها موفق عمل نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات کشور بیش از آنکه در تحریم باشد در نوع مدیریت و تعامل داخلی است،‌ گفت: رانت خواری، فساد،‌ نابرابری عدالتی، قانون‌گریزی و نادیده گرفتن حقوق یکدیگر همه ناشی از ضعف افکار و کارکرد فرهنگی است و این منظر فرهنگی به عنوان شاخص ارزیابی در تمام عرصه‌ها قابل مشاهده است.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: متاسفانه نحوه رانندگی و عدم رعایت قوانین و مقررات سبب تحمیل خسارت سنگین جانی و مالی به مردم شده است تا امروز بیش از هر چیزی به ساختن فکر، اندیشه و فرهنگ نیازمند شویم. همچنین برخی از بیمه‌ها باید اصلاح شود. فاصله طبقاتی که با دست خود ایجاد کردیم با از بین بردن روحیه اشرافی‌گری در برخی از مسوولان که  آسیب جدی بر اعتماد مردم زده باید از بین برود. همچنین حقوق اقشار کم‌درآمد که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بودند، نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود.

گلرو به مشکلات حوزه انتخابی خود اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین موضوع کمبود آب است که طرح‌های تامین منابع آبی در حال پیگیری است و نیاز به حمایت جدی دولت دارد. ناتمام بودن جاده فیروزکوه به سمنان سبب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از عزیزان ما در این جاده مرگ شده و آزاد راه حرم تا حرم هم نیازمند اعتبار برای تکمیل پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم گازرسانی به روستاهای فاقد گاز و حل مشکلات سرانه خانوار و پروژه عمرانی و زیرساختی ناتمام در این استان با توجه دولت به بهره‌برداری برسد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تروریسم ایالات متحده آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عباس گلرو قاسم سلیمانی امارات‌ متحده ‌عربی رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تروریسم ایالات متحده آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین مجلس شورای اسلامی تروریسم ایالات متحده آمریکا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی فلسطین کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی رهبر معظم انقلاب خارجی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم