Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی نیویورک پست گزارش داد: گروهی از محققان با بررسی خواص شیمیایی محصولات مختلف دهان شویه به این نتیجه رسیده اند که برخی از آنها دارای خاصیت ویروس کشی در حفره دهانی هستند.

محققان تاکید می کنند که استفاده از دهان شویه به معنای این نیست که این شوینده ها از ویروس کرونا جلوگیری می کنند یا دهان شویه نقش درمانی در مبتلایان به کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهان شویه می تواند از بار ویروس در دهان بکاهد و با این کار گسترش ویروس در یک زمان محدود را کاهش می دهد. اما کاهش ویروس در دهان یک چیز است و آنچه که باعث کاهش  گسترش عفونت در بدن می شود، چیز دیگری است.

وقتی ویروس، مخاط بینی و مجاری تنفسی پایین تر را آلوده می کند، تکثیر می شود و هزاران نسخه جدید ویروس می تواند دیگر سلول ها را آلوده کند و در این حالت سیستم ایمنی بدنی فعال می شود و شروع به دفاع از بدن با کمک دارو یا بدون آن می کند.

تحقیقات جدید درباره نقش دهان شویه در دانشگاه «رور-بوخوم» (Ruhr-University Bochum) آلمان انجام و در مجله دوهفته نامه «بیماری های عفونی» منتشر شده است.

این تحقیقات نشان می دهد که همه دهان شویه ها نمی توانند کمک کننده باشند به ویژه محصولات آرایشی که برای رفع بوی دهان است و در مقابل این ویروس بیماری زا تاثیر چندانی ندارند. در مقابل  دهان شویه های درمانی موثر هستند که ترکیبات فعالی دارند که می تواند با ساختار شیمیایی ویروس ارتباط برقرار کرده و آن را نابود کند و دارای ترکیباتی همچون کلرهگزیدین، پراکسید، فلوراید واسانس باشند.

محققان ثابت کردند که برخی از دهان شویه هایی که در این تحقیقات از آنها استفاده شده است ممکن است ویروس را در حفره دهانی برای مدتی بی اثر کنند اما بیماری که در دهان و بینی خود مقدار زیادی ویروس دارد نمی تواند با استفاده از دهان شویه درمان شود و تاثیر دهان شویه موقتی است و ممکن است حفره دهانی بار دیگر با ویروس آلوده شود.

هرچند دهان شویه هایی که ترکیبات موثری براساس این تحقیقات دارد ظاهرا ویروس را نابود می کند و خطر انتقال فوری آن را کاهش می دهد به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز هست.

دانشمندان آلمانی قصد دارد تحقیقات بیشتری را برای اثبات نتایج به دست آمده بعد از آزمایش آن بر روی بیماران کرونایی انجام دهد و پزشکان این موضوع را بررسی خواهند کرد که تاثیر دهان شویه تا چه مدت باقی می ماند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید- ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

این ویروس تاکنون بیش از بیست و یک میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده که از این تعداد ۷۶۸ هزار و ۹۸۴ نفر جان باخته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آلمان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آلمان بهداشت و سلامت ویروس کرونا آلمان بهداشت و سلامت دهان شویه ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

 براساس گزارش لایوساینس، اکثر مردم حداقل یک بار در سال سرما می‌خورند، اما انسان خردمند چه زمانی برای اولین بار سرماخورد؟ 

پاسخ به این سوال دشوار است، تا حدی به این دلیل که بسیاری از ویروس‌ها باعث سرماخوردگی می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها در بقایای انسان باقی می‌مانند. اما این امکان وجود دارد که برخی از انسان‌های خردمند حداقل ۳۰۰ هزار سال پیش سرما خورده باشند.

سرماخوردگی معمولی یک اصطلاح کلی برای گروهی از عفونت‌های تنفسی است. راینوویروس‌ها، کروناویروس‌ها و ویروس سنسیشیال تنفسی اغلب باعث این بیماری می‌شوند. اما قبل از اینکه این پاتوژن‌ها بین مردم پخش شوند، احتمالاً انسان آن‌ها را از مهره داران دیگر گرفته‌است.

جوئل ورتهایم، ویروس شناس تکاملی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، گفت زندگی در نزدیکی حیوانات باعث ابتلا به ویروس جدید و تبدیل شدن آن به بیماری بومی بین انسان‌ها می‌شود.

معمولاً وقتی یک ویروس حیوانی به درون بدن انسان می‌رود، نمی‌تواند عفونت ایجاد کند، زیرا با میزبان جدید خود سازگار نیست. با این حال، یک ویروس گه گاه دارای مجموعه‌ای از ژن‌های مناسب برای جهش موفقیت آمیز و حتی انتشار در بین انسان‌ها می‌شود. به عنوان مثال، ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفولانزای خوکی اینگونه پدید آمدند.

دانشمندان فرضیه‌های متفاوتی درباره زمان اولین ابتلای انسان به ویروس‌های سرماخوردگی دارند. برخی از محققان بر این باورند که ویروس‌ها می‌توانستند از حیوانات به انسان‌ها در طلوع تمدن بشری (تقریباً ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش) شروع به انتشار کنند. آن زمان انسان‌ها شروع به زندگی در محل‌هایی کردند که پاتوژن‌ها می‌توانستند به راحتی پخش شوند و سپس شروع به پرورش حیوانات پر از ویروس کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • پیشرفت‌های علمی نتیجه آموزش‌های معلمان است
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟