Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@05:31:20 GMT

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۶۰۶

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور از امروز (۲۶ مرداد) خبر داد و گفت: در شرق کشور نیز همچنان وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تداوم دارد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس نیز افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست. از امروز تا سه‌شنبه (۲۶ تا ۲۸ مرداد) دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دریای خزر تا روز دوشنبه (۲۷ مرداد) مواج خواهد بود، گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ مرداد) نیز در استان‌های ساحلی خزر و روز چهارشنبه (۲۹ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۳۰ مرداد) بارش پراکنده در سواحل شرقی دریای خزر دور از انتظار نیست، اظهارکرد: پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل تا پنج روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است.

به گفته وی طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ مرداد) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ مرداد) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۲۸ مرداد) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد ازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 اوراق سلف نفتی بورس انرژی جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان کاهش محسوس دما کنکور 99 اوراق سلف نفتی بورس انرژی جعفر سرقینی توافق اسرائیل و امارات بازگشت آزادگان روز آینده پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد