Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران تشریح کرد: عملیات ردیابی، پایش و مبارزه با آفت سن غلات از ابتدای سال‌جاری در ۷۴ هکتار از سوی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام بوده که با مشارکت و آموزش کشاورزان، خسارت‌ها را به کمتر از یک درصد رسانده است.

وی در مورد آفت درختان گردو اظهارداشت: عملیات مبارزه و کنترل کرم خراط در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های خوانسار، گلپایگان، دهاقان، چادگان و اصفهان با پایش، سم‌پاشی و عملیات به هنگام مکانیکی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: مبارزه با آفت ملخ در ۹ هزار هکتار از مزارع کاشان، اردستان، آران و بیدگل، نایین، تیران و کرون، لنجان، شهرضا، شاهین‌شهر و سمیرم انجام شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری عوامل فنی و آموزش کشاورزان، نصب تله و ردیابی در شهرستان‌های کاشان و اصفهان، اقدام‌های مهمی انجام داده است و منجمله پایش آفت در ۱۰ هزار هکتار از زمین‌ها ادامه دارد.

شیشه‌فروش گفت: بیماری باکتریایی آتشک درختان میوه‌ای دانه‌دار در ۱۰ هکتار از باغ‌های سمیرم، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه در حال انجام است.

وی به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: اقدام‌های پیشگیرانه از ابتدای فروردین امسال در این زمینه انجام شد تا همزمان با آغاز فصل پاییز خسارتی متوجه کشاورزان منطقه نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه به اقدام‌ها برای بیابان‌زدایی اشاره کرد و افزود: ۱۹۲ میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تا کنون برای بیابان‌زدایی اختصاص یافته که با این اعتبار یک هزار و ۹۸۰ هکتار نهال‌کاری در هشت شهرستان، ۲۷۰ هکتار نهال‌کاری روی مالچ، یک هزار و ۶۰۰ هکتار مدیریت روان‌آب‌ها و یک هزار و ۹۳۰ هکتار آبیاری و مراقبت از نهال‌کاری انجام شده است.

وی بیان کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای مالچ‌پاشی در نقاط کویری منجمله شهرستان آران و بیدگل اختصاص یافت که عملیات هم اکنون در سطح ۳۴۰ هکتار زمین در حال انجام است.

۳.۲ میلیون هکتار اراضی بیابانی و ۵۶۸ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد.

برچسب‌ها بیابان زدایی مدیریت بحران اصفهان اراضی کشاورزی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابان زدایی مدیریت بحران اصفهان اراضی کشاورزی کاشان بیابان زدایی مدیریت بحران اصفهان اراضی کشاورزی کاشان هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری