Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:32:08 GMT

آتش سوزی سریالی در میانکاله

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۲۹۱۳

آتش سوزی سریالی در میانکاله

به گزارش خبرنگار ایرنا ، براساس گزارشات مردمی این آتش سوزی در ضلع شرقی پناهگاه حیات وحش شروع شده و سطحی حدود ۲۰ هکتار را در بر گرفته است که گروه های مردمی به همراه یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی سرگرم خاموش کردن آن هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست مازندران با تایید آتش سوزی در بخشی از اراضی میانکاله گفت که آتش سوزی پیش از ظهر امروز شروع شد و هم اکنون گروه هایی از یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی به همراه نیروهای مردمی سرگرم خاموش کردنآن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ مسلم آهنگری افزود : اراضی آتش سوزی شامل درختچه های سازیل و درختان انار محلی است که بیشتر برای تخم ریزی پرندگان مهاجر و خوراک آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت : در شرایط فعلی امکان برآورد میزان خسارت ها و یا عاملین آتش سوزی وجود ندارد و پس از اطفاء حریق بررسی کارشناسی در این زمینه انجام و در اختیار افکار عمومی قرار می گیرد.
سرهنگ آهنگری عمده آتش سوزی چند سال اخیر به خصوص 2 سال گذشته را که در آن حدود 400 هکتار از اراضی جنگلی از گونه های  سازیل و انار از بین رفت ، عمدی و یا ناشی از خطای انسانی دانست و گفت که پرونده این آتش سوزی ها در دستگاه قضایی در دست بررسی است.
پناهگاه حیات وحش در شرق مازندران حدود 60 هزار هکتار مساحت دارد که بیش از 40 هزار هکتار آن را تالاب بین المللی میانکاله تشکیل می دهد. بقیه این مساحت اراضی جنگلی و مرتع است که زیستگاه دایمی و یا موقت صدها گونه پرنده محسوب می شود.

بر اساس آمارهای رسمی دستکم هر سال بیش از یک و نیم میلیون بال پرنده مهاجر از 130 گونه برای زمستان گذرانی یا زیست در سایر فصول در تالاب میانکاله و اراضی مجاور آن فرود می آیند.

برچسب‌ها آتش سوزی مازندران تالاب میانکاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مازندران تالاب میانکاله آتش سوزی مازندران تالاب میانکاله آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

سیامک آسیایی  گفت:کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام می‌شود.

وی افزود:ایجاد و توسعه شبکه آب خام نیز برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان