Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، اظهارداشت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت حتی یک نفر فوتی در جامعه عشایری به خاطر کرونا وجود نداشته که این ناشی از مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر مناسب است ضمن اینکه مردم نیز کاملاً دستورالعمل‌ها را رعایت کردند به طوری که جامعه عشایر پروتکل‌های بهداشتی را در سطح بیش از ۹۵ درصد اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار نفر در جامعه عشایری غربالگری شد، اضافه کرد: ۱.۲ میلیون نفر جامعه عشایر داریم که حدود ۲۲۱۶ نفر مشکوک به کرونا بودند، ۱۸۱ نفر به بیمارستان ارجاع شدند و ۱۶۱ نفر تحت درمان قرار گرفتند، ۲ نفر آنها بستری شدند و مورد فوتی هم وجود نداشت.

قندالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال جهش تولید برنامه داریم تولید گوشت توسط عشایر را ۳۰ هزار تن افزایش دهیم، اضافه کرد: تولید گوشت در جامعه عشایر ۱۹۰ هزار تن است و عشایر ۲۵ درصد کل گوشت کشور را تولید می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بر تجهیز منابع نهاده‌ها در جامعه عشایری تاکید کرد و افزود: امسال تاکنون ۱۵۰ هزار تن نهاده تأمین شده و ۳۵۰ هزار تن نیز تا آخر سال خریداری خواهد شد.

قندالی همچنین از افزایش بهره وری ارز نهاده‌ها تا ۳۳ درصد خبر داد و گفت: ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تأمین آب عشایر اختصاص داده شده و ۱۷ هزار خانوار در سالجاری و ۸ هزار خانوار در سال آینده از آب سالم برخوردار می‌شوند بنابراین در مجموع ۲۵ هزار خانوار از آب سالم بهره مند می‌شود و شاخص برخورداری جامعه عشایر از آب به ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.
قندالی گفت: در سال مالی ۹۹؛ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تأمین آب عشایر اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق توافق با وزارت نیرو تا دو ماه آینده پنل‌های خورشیدی برای ۱۳ هزار خانوار نصب می‌شود، ادامه داد: در مجموع ۴۵ هزار خانوار تا سال آینده از پنل‌های خورشیدی برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین با اشاره به اینکه از محل مصوب پرداخت یک درصد ورودی صندوق به زنجیره گوشت قرمز پرداخت می‌شود، گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان قرار است برای تسهیلات جامعه عشایر با نرخ ۱۰ درصد برای مناطق کم برخوردار و ۱۴ درصد برای مناطق برخوردار پرداخت شود و بانک عامل حوزه کشاورزی عاملیت پرداخت این تسهیلات را بر عهده می‌گیرد.

کد خبر 4999933 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت ویروس کرونا ویروس کرونا بورس قیمت دلار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا قیمت نفت دارا دوم تولید نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا بازار سهام سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جامعه عشایر هزار خانوار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان