Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@14:42:45 GMT

برپایی کنگره ملی «الماس‌های درخشان» در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۳۱۲۴

برپایی کنگره ملی «الماس‌های درخشان» در مشهد

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی ویژه برنامه های سی امین سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام حسین معصومی ویژه برنامه های سی امین سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور را اعلام کرد و گفت: 26مرداد 1369 یکی از به یاد ماندنی ترین روزهایی است که قلب همه مردم ایران شاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی کسانی که فرزند اسیر نداشتند، از شدت شوق و اشتیاق به خیابان ها می آمدند و شیرینی و شربت توزیع می کردند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه این روز، یادآور افتخار و رشادت های آزادگان است و نباید در جامعه فراموش شود، افزود:  کنگره ملی «الماس‌های درخشان» 26 مرداد در سالن شهید هاشمی نژاد اداره کل بنیاد خراسان رضوی به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس همراه با تجلیل از سه آزاده فعال استان در زمینه ایثار اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکثریت برنامه های امسال با توجه به شیوع بیماری کووید 19 به صورت مجازی است، افزود: دیدار مشترک نماینده ولی فقیه، استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی  با آزادگان و تجلیل از 15 نفر از همسران، فرزندان و آزادگان شاخص استان به صورت ویدئو کنفرانس در استانداری خراسان رضوی و کلیه فرمانداری ها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تجدید میثاق با شهدا در سطح استان برگزار می شود، ادامه داد: تعدادی از آزادگان سرافراز با لباس  دوران اسارت با حضور در بیمارستان قائم (عج) از مدافعان سلامت قدردانی و با اهدای خون به آرمان های شهدای غریب ادای احترام می کنند.

این مقام مسئول ویزیت رایگان پزشکان آزاده برای افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ها با حضور آزادگان، اکران تصاویر آزادگان و شهدای غریب دوران اسارت در قاب های شهری، کارناوال ورود آزادگان در سطح شهر، دیدار و تجلیل از ازادگان شاغل و بازنشسته ادارات، روایتگر ی، بیان خاطرات و نامگذاری خیابان و بوستان شهر های استان به نام آزادگان از دیگر برنامه های این روز به شمار می رود.

حجت الاسلام معصومی تاکید کرد: علاوه بر برنامه های یاد شده، بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان های خراسان رضوی ویژه برنامه های مستقلی شامل برگزاری مسابقات، نمایشگاه عکس و پوستر، فضای آرایی ادارات، مساجد و کانون های فرهنگی را در دستور کار دارد

گفتنی است، ۴۳ هزار آزاده از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال عمر خود را در زندان های رژیم بعث عراق سپری کردند، ۶۶ نفر از این تعداد، خانم‌های آزاده‌ای هستند که به اشکال مختلف به اسارت دشمن درآمدند و۵۷۰ نفر از عزیزان آزاده در غربت اسارت به مقام رفیع شهادت رسیدند و سه هزار و395 آزاده نشان افتخار استان خراسان رضوی به شمار می روند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آزادگان دوران دفاع مقدس الماس درخشان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها فردا جمعه به اوج خود خواهد رسید که با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی و مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

زهرا آهنگرزاده افزود: بارش باران از امشب در کلانشهر مشهد آغاز خواهد شد و جمعه و شنبه بارش‌ها در این کلانشهر همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کاهش موقت دمای هوا و وزش باد از دیگر پدیده‌های جوی استان در تعطیلات پیش رو است.

آهنگرزاده افزود: طی شبانه روز گذشته، فریمان با هفت و سبزوار با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۲۴ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۴ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هوای مشهد امروز ۱۳ اردیبهشت سالم است
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد