Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مرادی داور سابق فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد قضاوت داوران در هفته‌های اخیر، اظهار داشت: حساسیت هفته‌های آخر همیشه بالا است. تیم‌های زیادی در تلاش برای گرفتن سهمیه و سقوط نکردن به لیگ پایین‌تر هستند. این موضوع کار داوران را بیشتر زیر ذره بین قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط کرونایی، فوتبال ایران را در تمام سطوح دچار افت کرد

او درباره اینکه آیا شرایط کرونایی موجود روی عملکرد داوران تاثیر گذاشته است یا خیر، عنوان کرد: نبود تماشاگر در بازی ها، دور بودن تیم‌ها و داوران از شرایط مسابقه و وقفه طولانی در برگزاری رقابت‌ها شریط خاصی را به وجود آورد. این موضوع به طور طبیعی فوتبال ایران را در تمام سطوح با افت رو به رو کرده است. در این زمینه باشگاه‌ها و داوران با یکدیگر فرقی ندارند.

ناظر داوری دیدار صنعت نفت آبادان و شاهین شهرداری بوشهر در خصوص این بازی، گفت: خدا را شکر با وجود اینکه رقابت بسیار حساسی بود، اما در این مسابقه مشکلی وجود نداشت و تیم داوری عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت.

امیدوارم نظارت کافی بر تمام لیگ‌های فوتبال وجود داشته باشد

مرادی در مورد ادعای یکی از مربیان لیگ ۲ مبنی بر شرط بندی یکی از داوران، تصریح کرد: تمام داوران از یک خانواده هستند، اما امیدوارم نظارت کافی بر تمام سطوح لیگ‌های فوتبال وجود داشته باشد. این مواردی که کفته می‌شود شنیده‌ها هستند. اگر چیزی به اثبات رسید، آن وقت مسئولان داوری باید با این قضیه برخورد کنند. نمی‌توان با حدس و گمان و شنیده‌ها درباره داوری نظر داد.

به سلامت داوران کشورم اعتقاد دارم

او در ادامه بیان کرد: ممکن است جامعه داوری دارای ایراداتی باشد، اما من به سلامت داوران کشورم اعتقاد دارم. هر کدام از این افراد در مشاغل مهمی مشغول به کار هستند و داوران از نظر اجتماعی در سطح بالایی قرار دارند. اگر یکی از مربیان چنین صحبتی را مطرح کرده است باید مستندات لازم را به مراجع ذیصلاح ارسال کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسعود مرادی تمام سطوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز دوم فرودین ۱۴۰۳ خبر از خریداری ۵ دستگاه کمک داور ویدئویی (VAR) داده بود و اعلام کرد که به زودی این دستگاه‌ها وارد ایران خواهند شد تا دیدارهای مهم در لیگ برتر با حضور VAR برگزار شود.

در همین حال خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: قرار بود کلاس‌هایی را برای داوران با حضور مدرسانی از کشورهای اروپایی از جمله پرتغال برگزار کنیم که بنا به دلایلی برگزاری این کلاس لغو و به تاریخ ۲۹ اردیبهشت موکول شده است.

او در خصوص ورود دستگاه‌های کمک داور ویدئویی از چین به ایران گفت: ما در حال حاضر دو دستگاه VAR در ایران داریم و هنوز دستگاه‌های چینی وارد کشور نشده است. من از جزئیات خرید این دستگاه‌ها اطلاعی ندارم و فقط مسئولیت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای داوران را دارم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری دیدارهای باقی در لیگ برتر و فینال جام حذفی با حضور دستگاه VAR امکان دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه فیفا پیش از این از ما لیست برگزاری بازی‌ها با حضور VAR خواسته بود بعید است دیدارهای باقی مانده را با VAR برگزار کنیم باز با این حال همه اینها با مذاکرات تاج امکان پذیر است و من اطلاع دقیقی ندارم.

کد خبر 6095997

دیگر خبرها

  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • VAR چینی هنوز وارد ایران نشده/ برگزاری دیدار ها با VAR بعید است
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید