Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز حناچی روز یکشنبه در دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷، افزود: ۷۰ درصد بودجه شهرداری در شرکت‌ها هزینه می‌شود و از این‌رو بررسی بودجه شرکت‌ها تاثیر خوبی در ارائه به موقع تفریغ بودجه شهرداری دارد.

وی ادامه داد: انضباط مالی شرکت‌ها تاثیر مستقیمی در تفریغ بودجه شهرداری دارد و خوشبختانه امسال ۸۵ درصد جلسات شورای سازمان‌ها و شرکت‌ها تشکیل شده و در این بخش تنها جلسه هفت شرکت برگزار نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حناچی» با بیان اینکه ۹۰ درصد از این شرکت‌ها عملکرد مطلوب مالی داشته است، گفت: در خصوص وضع بودجه ۹۸ از کار مشترک و تلاش اعضای شورا تشکر می‌کنیم که باعث شدند کمترین بی‌انضباط مالی را داشته باشیم.

شهردار تهران اضافه کرد: در سال 1397 بودجه مصوب در شهرداری معادل ۱۷ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بوده که پس از طی سال مالی در نهایت ۱۶ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان عملکرد در بخش مصارف و هزینه‌ها، نشان‌دهنده تحقق ۹۴ درصدی بودجه است.

وی خاطر نشان کرد: همکاران من در معاونت مالی و اقتصادی بر اصلاح و بهبود مورد نظر شورا تاکید دارند و امیدواریم با مشارکت شورا و شهرداری انضباط مالی برقرار شود.

ارائه گزارش تفریغ در صحن

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در ادامه گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران در سال ۹۷ را ارائه کرد و گفت: تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران بر اساس نظام نظارت مالی سه سطحی پیش‌بینی شده و حسابرسان وزارت کشور، مستقل و منتخب شوراهای اسلامی شهر بر آن نظارت دارند.

مجید فراهانی با بیان اینکه تصویب تفریغ بودجه سالانه شهرداری و موسسه‌ها و شرکت‌های وابسته به آن با توجه به مفاد ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: این تنها محمل قانونی نظارتی جدی است که شورا را قادر می‌سازد با بررسی تفریغ بودجه شهرداری، از یک طرف درآمدهای وصولی قطعی را با اقلام پیش‌بینی‌شده در بودجه مصوب مقایسه و تجزیه و تحلیل کند و در برنامه ریزی‌های سال آینده مورد استفاده قرار دهد و از طرف دیگر تجاوز پرداخت هزینه از اعتبارات مصوب و رعایت ماده ۷۹ قانون شهرداری را کنترل کند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: کمیته بودجه و نظارت مالی پس از دریافت گزارش حسابرس منتخب نسبت به بررسی گزارش اقدام کرد و به صورت مشروط با وضع ۱۹ تکلیف برای شهرداری و یک تکلیف برای شورای اسلامی شهر تهران جهت تصویب به صحن شورا ارائه کرد.

انتقاد از تاخیر در ارائه گزارش تفریغ بودجه

مرتضی الویری، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری عنوان کرد: شهرداری مکلف است تا آخر دی‌ماه بودجه سالیانه خود را به شورا پیشنهاد و شورا باید قبل از اسفند هر سال آن را رسیدگی و تصویب کند.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است تفریغ بودجه هر سال را تا آخر اردیبهشت سال بعد به شورا تسلیم کند و شورا باید تا آخر خرداد آن را رسیدگی و تصویب کند.

الویری خاطر نشان کرد: با عنایت به محدودیت زمانی جهت بررسی و تصویب تفریغ بودجه ضروری است که شهرداری تهران در اسرع وقت اقدام کند و از این‌رو به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

گزارش تفریغ بودجه نیازمند اصلاح عملکردی است

بهاره آروین، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۷ شهرداری تهران گفت که این گزارش نیازمند اصلاحات عملکردی است.

وی در جریان تصویب این گزارش افزود: با توجه به اینکه این گزارش بارها میان شهرداری، حسابرس و کمیسیون برنامه و بودجه رفت و برگشت داشته و بازگشت مجدد آن هیچ کمکی به افزایش جزییات نمی‌کند، آنچه که برای بهبود اینگونه گزارش‌ها نیاز داریم اصلاحات عملکردی در سیستم حسابداری است.  

وی ادامه داد: مساله اصلی بودجه ما این است که براساس عملکرد مقداری تعیین نشده و به همین دلیل حسابرسی را نمی‌توان متناسب با آن انجام داد؛ ـ«دوستان در شهرداری نوعی از حسابداری را استفاده می‌کنند که متناسب با یک سری از قوانین و ضوابط نیست و همین باعث اعتراض حسابرس می‌شود».

وی افزود: اگر گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ را بازگشت دهیم جزییات بیشتری به آن اضافه نمی‌شود و تنها زمان بیشتری از دست می‌دهیم؛ اینکه در جلسه حاضر از شهرداری توضیح می‌خواهیم برای این است که متوجه ضعف‌های موجود شویم و بتوانیم با مصوبات مناسب اصلاحات عملکردی انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مخالف و موافق گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران، در نهایت این گزارش مورد پذیرش و تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا تفریغ بودجه نتیجه نهایی نظارت بعد از خرج و یک نوع حسابرسی کلی عملیات مالی است که درجه تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده بر مبنای محاسبات پیش‌بینی‌شده را نشان می‌دهد. 

برچسب‌ها شورای شهر کمیسیون بودجه شورای شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر کمیسیون بودجه شورای شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران شورای شهر کمیسیون بودجه شورای شهر تهران پیروز حناچی شهرداری تهران معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تفریغ بودجه شهرداری گزارش تفریغ بودجه شورای شهر تهران تفریغ بودجه سال شهرداری تهران شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت