Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دشتیاری منطقه‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان است. منطقه‌ای که تحت تاثیر فرسایش خندقی یا همان گالی‌ها قرار دارد. در این نوع از فرسایش آبراهه‌های فرسایش یافته در سطح زمین، به اندازه ای بزرگ می‌شوند که امکان عبور و مرور وسایل کشاورزی ممکن نیست؛ عاملی که دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این موضوع در ستاد توسعه فناوریهای آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی مورد توجه قرار دارد تا با توسعه راهکارهای فناورانه جلوی پیش‌روی گالی‌ها را گرفت.

در این زمینه نیز نشستی با حضور پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و داود نیک نامی رییس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری به میزبانی ستاد برگزار و در آن آخرین وضعیت منطقه دشتیاری بررسی شد. همچنین در این نشست حاضران گزارشی از آخرین اطلاعات منطقه دشتیاری، اقدامات انجام شده و پیش رو و منابع و اعتبارات موردنیاز ارائه کردند.

طبق برآورد صورت گرفته، عدم تخصیص به موقع منابع، موجب شده سرعت پیشروی خندق ها و گالی های ناشی از فرسایش خاک، از اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در منطقه پیشی گرفته و اعتبار موردنیاز اقدامات زیرساختی از ۱۰ سال پیش سیر صعودی داشته باشد.

در این نشست پس از ارائه شرکت مشاور، راهکارهای فناورانه با هدف کاهش هزینه های اجرایی و افزایش اثربخشی اقدامات مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد در ابتدا باید با شناسایی نقاط بحرانی به صورت پایلوت، مجموعه ای از فناوری های جدید و موثر، شناسایی و در این نقاط با مشارکت اعتباری و اجرایی همه دستگاه های متولی و با محوریت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و با تکیه بر ظرفیت شرکت های فناور و دانش بنیان اجرایی شود.

کد خبر 5000048

منبع: مهر

کلیدواژه: فرسایش خاک سیستان و بلوچستان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان اینترنت شبکه اجتماعی تیک تاک ایالات متحده آمریکا نوآوری گوگل اینوتکس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا استارت آپ روسیه گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری

(تصاویر) زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • (تصاویر) زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد