Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:11:53 GMT

۱۳ نفر از آزادگان استان یزد حافظ قرآن و نهج‌البلاغه هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۴۶۰۷

۱۳ نفر از آزادگان استان یزد حافظ قرآن و نهج‌البلاغه هستند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بنیاد شهید استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد ۷۵۳ آزاده دارد گفت: ۱۳ تن از آزادگان در زمان اسارت حافظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه هستند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام عباس زارع در حاشیه دیدار آزادگان یزد با استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: آزادگان آبروی نظام و انقلاب را در دوران اسارت حفظ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با اشاره به اینکه استان یزد 752 نفر آزاده سرافراز است که در زمان جنگ اسیر دشمن بعثی شدند که در مدت با دشمن چنان رفتار کردند که بعثی‌ها را به اسارت خود درآوردند.

وی افزود: 15 نفر از آزادگان استان در غربت شربت شهادت نوشیدند، 9 نفر هم پس از اسارت و بازگشت به استان به واسطه‌ی شدت جراحت‌هایی که داشتند شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه آزادگان در دوران اسارت ضمن حفظ آبروی اسلام توانستند از وقتی که داشتند کمال استفاده را ببرند و 13 تن از اینان حافظ کل قرآن و نهج‌البلاعه شدند و تعدادی به زبان‌های دیگر مسلط شدند.

زارع گفت: تعداد زیادی از آزادگان پس از بازگشت خوش درخشیدند که پس از سال‌ها اسارت روحیه خود را حفظ کردند، زندگی خود را با نشاط ادامه دادند و باز به مردم خود خدمت کردند.

قاب «آزادگان شهید» مشهدمقدس زینت‌بخش فضای شهری شد+تصاویرپیام مدیرعامل بانک سرمایه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشورروایت آزاده کرمانی از لحظه ورود به ایران / حاج قاسم در بازگشت همه آزادگان ‌به استقبال ‌می‌رفت

وی افزود: 297 نفر از جامعه ایثارگری و استان از نخبگان هستند، 20 نفر آزاده نخبه، 6 نفر از همسران آزادگان و 26 فرزندانشان در زمینه‌های گوناگون و علمی نخبه شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه ده‌ها جلد کتاب توسط ازادگان استان منتشر شده‌ اظهار داشت: تالیف کتب در زمینه خاطرات اسارت، در زمینه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی دینی، حقوق و اخلاق هستند.

زارع با اشاره به اینکه181 نفر از آزادگان متاهل بودند و علاوه‌ بر این 175 نفر دارای فرزند بود تصریح کرد: یک نفر از آزادگان در زمان اسارت دارای مدرک دکترا بوده و اکنون 43 نفر از ازادگان مدرک دکترا دارند و تعدادی از پزشکان و مسئولین استان شدند، 5 نفر دارای مدرک بالای کارشناسی بودند و اکنون 344 نفر از آزادگان مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، در سطح کاردانی 4 نفر و اکنون 80 نفر مدرک کاردانی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید استان یزد افزود: این آزادگان الگوی همه‌ ما و جوانان هستند، این قشر همیشه به جانعه خیر رسانده‌اند و در ایام کرونا نیز کمک مومنانه انجام داده‌اند و بیش از 100 ایثارگر در استان در کارهای خیر شرکت دارند و مدرسه و کارهای خیر دیگری را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/781/ش

R41376/P/S6,76/CT1 بیشتر بخوانید... کمیته‌های رسیدگی به مشکلات اشتغال ایثارگران یزد ایجاد شود روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کمیته‌های رسیدگی به مشکلات اشتغال ایثارگران یزد ایجاد شود روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ احتمال سقوط قیمت‌های سهام/ ۵میلیون ‌غیر‌حرفه‌ای به بورس و فرابورس ورود کرده‌اند/ پیش‌فروش نفت به‌صلاح نیست ۲ ‌زمان علمی برای دوران نقاهت بیماران کرونایی چند روز است؟ + پاسخ متخصص بیمارى‌هاى عفونى ۳ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: شرایط جمعیتی در ایران "نامطلوب" شد / مجلس ‌طرح "خانواده و جمعیت" را تصویب می‌کند ۴ ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف امسال به پایان می‌رسد ۵ سفرنامه تسنیم به قلب محرومیت کردستان ــ ۱| ‌روزگار ناخوش ساکنان روستای «سپیران»/ اینجا مردم آب آشامیدنی ندارند+ فیلم ۶ تولیت آستان قدس رضوی‌: در شهر منتسب به حضرت رضا (ع) نباید خبری از ‌بی‌خانمانی، بیکاری و طلاق ‌باشد‌ ۷ برمودای مشکلات پیش‌روی گلخانه‌داران/ هزینه احداث گلخانه سه برابر شد ۸ اصفهان| کنار گذاشتن تاکتیک همیشگی عامل پیروزی سپاهان برابر شهرخودرو بود مهمترین اخبار استانها ‌روایت تکان‌دهنده آزاده‌ اصفهانی از ‌‌اردوگاه های رژیم بعث عراق / پذیرایی از اسرا‌ در ‌تونل وحشت / ناگفته‌هایی از سال‌های بی‌قراری + فیلم گزارش ویدئویی| میراث شوم ۶ دولت در لرستان/ بلاتکلیفی ۲۱ ساله هتل صخره‌ای خرم‌آباد روایت آزاده کرمانی از لحظه ورود به ایران / حاج قاسم در بازگشت همه آزادگان ‌به استقبال ‌می‌رفت گزارش|بازسازی؛ حیاتی تازه که در کالبد بافت فرسوده اردبیل ایجاد می‌شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ملت قدرشناس ایران به ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان گرانقدر خود می‌بالد سرلشکر باقری:‌ رویکرد ایران نسبت به امارات تغییر خواهد کرد/ امنیت ملی ایران دچار خدشه شود تحمل نمی‌کنیم نامه قالیباف و رئیسی به رهبر انقلاب درباره تصمیم دولت برای فروش نفت عراق|پیام مسعود بارزانی به مصطفی الکاظمی/ تأکید بر لزوم توافق اربیل ــ بغداد نامه ۱۵۹ نماینده به قالیباف برای پیگیری اصلاح سازوکار اداره شورای عالی اقتصادی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد شهید نفر از آزادگان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند