Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:07:11 GMT

مشکلی برای تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید نداریم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۴۸۰۱

مشکلی برای تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه پنجمین نشست گفتگوی هفته بر محور تحول که با حضور جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای معاونان در ساختمان شهید رجایی و مدیران کل استان‌ها روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور در بستر شاد و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش مجموعه بسیار بزرگی است که فصل مشترک بسیاری با سازمان‌ها و مؤسسات مختلف دارد و هرچقدر بتوانیم زمینه همکاری‌ها را بهبود ببخشیم بهتر می‌توانیم برای تحقق ماموریت هایمان تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد)، امکان برقراری ارتباط زنده ما را با همه مناطق آموزشی کشور فراهم کرده و توانستیم از طریق آن مسائل و مشکلات استان‌ها و مناطق را جمع‌بندی کرده و در جلسه امروز بررسی و به سؤالات مدیران استان پاسخ لازم را ارئه دهیم.

حاجی میرزایی با اشاره به خدمات ارائه‌شده از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور در طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی را در جهت تأمین نیروی انسانی موردنیاز و نیز در جهت ترمیم حقوق معلمان انجام داده است که شایسته تقدیر است.

وزیر آموزش‌وپرورش توسعه همکاری‌های مشترک بین دو دستگاه را راهی برای تحقق کیفیت بهتر کار و دسترسی مطلوب‌تر به آموزش و شرایط مطلوب‌تر برای همکاران فرهنگی، دانست و تصریح کرد: همه‌ساله ظرفیت جذب نیرو متناسب با نیاز به آموزش‌وپرورش اختصاص می‌یابد. نیروهایی که هم‌اکنون در آموزش‌وپرورش مشغول به کار است منحصراً از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب نشده‌اند و مجموعه‌ای از نیروهای حق‌التدریس هم هستند بنابراین با احتساب آن‌ها میزان سهمیه اختصاص داده شده به آموزش‌وپرورش از طرف سازمان اداری و استخدامی پاسخگوی نیازهای این دستگاه است.

وی گفت: در حال حاضر و در شرایط موجود برای تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم و ملزم هستیم طبق قانون در مورد تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس قبل از ۹۱ اقدام کنیم. قرار است ۲۵ هزار نفر از این نیروها بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی، امسال تبدیل وضعیت شوند و باقی آن‌ها در سال‌های بعد تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد علت الزام ورود تمام معلمان و دانش آموزان به شبکه شاد گفت: مسئول ارائه آموزش به دانش آموزان در تمام نقاط کشور هستیم و در دستورالعمل بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تأکید کردیم؛ اصل بر این است که آموزش را به‌صورت حضوری انجام دهیم ولی در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا فقط در نقاطی که پروتکل‌های وزارت بهداشت به ما امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها را بدهد، مدارس را به‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد و در مکان‌هایی که نیاز باشد تعداد دانش آموزان را بین روزهای هفته توزیع می‌کنیم.

وی افزود: ترجیح آموزش و پرورش این است که کلاس‌ها را به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کند اما در نقاطی که شرایط کلاس حضوری به هیچ عنوان مهیا نباشد باید از روش‌های جایگزین مانند تلویزیون و شبکه شاد استفاده کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه فعالیت آموزش تلویزیونی و شبکه شاد از ۱۵ شهریور و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد، گفت: سامانه شاد یک سامانه رسمی در آموزش کشور است که ناگزیر به استفاده از آن در شرایط کرونا هستیم. بنابراین تمام همکاران فرهنگی در صورت برگزاری کلاس‌ها به طور غیرحضوری و بر بستر مجازی باید از طریق شبکه شاد با دانش آموزان ارتباط بگیرند.

وی گفت: دانش‌آموزانی که دسترسی به ابزار هوشمند دارند باید از طریق شبکه شاد آموزش ببینند و در مورد دانش‌آموزانی که دسترسی به ابزار هوشمند ندارند؛ موظفیم از طریق تلویزیون، ارسال بسته‌های آموزش یا اعزام راهبران آموزشی به آن‌ها آموزش دهیم. بنابراین تعهد ما نسبت به جامعه، آموزش تمام دانش آموزان لازم التعلیم است و این کار را با روش‌های مختلف انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: سامانه شاد یک سامانه بومی و ایمن است و تحت نظارت آموزش‌وپرورش بوده و محتوی‌های آن نیز از طریق این وزارتخانه تامین و بارگذاری می‌شود که این‌ها ظرفیت‌های خوبی برای آموزش رسمی به همه دانش آموزان است.

حاجی میرزایی در خصوص حضور معلمان و کادر مدارس در مناطقی که آموزش مجازی ارائه می‌دهند، گفت: مواردی را به استان‌ها ابلاغ کردیم و برخی وظایفی را در اختیار شورای آموزشی مدارس که متشکل است از مدیر مدرسه، نماینده اولیا و نماینده معلمان هستند، قراردادیم. آن‌ها با توجه به شرایط هر مدرسه و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: بنابر درخواست ستاد ملی کرونا برخی مدارس در بعضی مناطق در ایام سوگواری محرم در اختیار هیات‌ها قرار داده می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی این مراسم و نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها بر عهده وزارت بهداشت می‌باشد، لذا تنها تاکید ما این است که باید اختلالی در امر آموزش که از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود ایجاد نشود.

کد خبر 5000122

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی سال تحصیلی جدید وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار شهرداری تهران انفجار بیروت کمیته امداد امام خمینی وضعیت هوای تهران سرهنگ نادر رحمانی قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی رییس شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سال تحصیلی جدید سازمان اداری و استخدامی آموزش وپرورش حاجی میرزایی دانش آموزان سال تحصیلی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم