Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سربازانی که به دلیل بیماری قلبی و یا تنفسی از رزم معاف شده‌اند از بهمن ماه سال گذشته در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برند و در حالی که تاکنون می‌بایست ۶ ماه از دوران خدمتشان گذشته باشد کماکان وضعیتی نامشخص دارند. برخی از این مردان از بهمن ماه از محل کار خود خداحافظی کرده اند و کارفرمایان برخی دیگر از آنجایی که می‌دانستند نیرویشان مشمول است، قرارداد آنها را تمدید نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاد کل نیروهای مسلح نیز احتمالاً با هدف محافظت از این سربازان معاف از رزم از کرونا، اعزام آنها را به مدت ۶ ماه است به تعویق انداخته و گویا آنها شهریور نیز اعزام نخواهند شد. ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده این سربازان احتمالاً از مهر ماه اعزام خواهند شد. در حالی که شرایط شیوع کرونا از بهمن ماه تاکنون نه تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر هم شده است، حال سوال اینجاست که آیا با آغاز فصل پاییز که آنفلوانزا نیز شرایط را دشوارتر خواهد کرد، موعد مناسبی برای اعزام این سربازان مبتلا به بیماری قلبی و تنفسی است یا بنا است بلاتکلیفی آنها کماکان ادامه داشته باشد؟

این موضوع را با رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کردیم، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با موضوع عنوان شده، اظهار کرد: بررسی‌های دقیق‌تری انجام شده است، افرادی که به دلایل مختلف در این شرایط کرونایی در اعزامشان تغییری رخ داده است مجدد بررسی می‌شوند، برخی از اینها می‌توانند با رعایت برخی نکات به سربازی فراخوانده شوند و برخی دیگر امکان دارد معافیت دائم یا موقت بگیرند.

وی افزود: آئین نامه می‌تواند از طریق سیر مراحل تصویب با توجه به شرایط روز تغییر کند و برخی معافیت‌ها را عوض کند، به عنوان مثال امسال در رابطه با بیماری اوتیسم تصمیم‌های جدیدی گرفته شد و موارد جدیدی برای معافیت به دلیل این بیماری در آئین دیده شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: نهایتاً تا یک ماه آینده تصمیمات نهایی برای معافیت یا اعزام مشمولان گرفته و اعلام عمومی می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: معاف از رزم صدای ایران سربازی ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

کد خبر 6097078

دیگر خبرها

  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • فرانسه پیشتر سربازان خود را به اوکراین فرستاده است
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد