Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به همکاری خوب اداره ارتباطات و مخابرات استان با آموزش و پرورش، گفت: تا کنون بسیاری از مدارس به اینترنت وصل شده‌اند و در فرصت باقی‌مانده در بقیه مدارس این اتفاق خواهد افتاد، ضمن اینکه اختصاص اینترنت رایگان در شبکه شاد در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرحناز قائدامینی ۲۶ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید فضای متفاوت و جدیدی را پیش رو داریم، اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت‌، برنامه‌ریزی‌ها با نگاهی جدید صورت می‌گیرد و نگرانی‌هایی برای حضور دانش‌آموزان و همکاران تعلیم و تربیت در مدارس وجود دارد.

وی با در اولویت دانستن سلامت دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش، افزود: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در چنین فضایی قاطعانه و محکم نیست چرا که شرایط در حال تغییر است همچنان‌که در مبحث برگزاری یا عدم برگزاری کنکور شاهد این موضوع بودیم لذا شرایط ناشناخته‌ای پیش رو داریم که ممکن است ناچار به عدول از برخی تصمیمات شویم.

قائدامینی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها بر اساس سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای مناطق مختلف استان انجام شده است، گفت: مبنای کار بر اساس وضعیت سفید بوده است لذا آماده‌سازی مدارس و وضعیت آموزگاران و دبیران مشخص شده و همه شرایط برای آموزش چهره‌به‌چهره مهیا است.

وی ادامه داد: انعطاف‌پذیری لازم برای شرایط قرمز نیز وجود دارد تا آموزش‌ها از طریق فضای مجازی پیگیری شود، بر این اساس آمار دقیقی از وضعیت تک‌تک دانش‌آموزان استان در خصوص میزان دسترسی به شبکه مجازی و ابزار لازم برای آموزش فضای مجازی احصا شده است و مطابق شرایط هر گروه از دانش‌آموزان شیوه‌های آموزشی خاصی پیش‌بینی شده که استفاده از شبکه شاد، صدا و سیما، شبکه‌های رادیویی، تهیه محتوا و درس‌نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بدترین حالت وضعیت کرونایی را وضعیت زرد دانست و تصریح کرد: در این وضعیت، تلفیقی از کلاس‌های حضوری و مجاری پیش‌بینی شده است که اشکال مختلف آموزشی در شبکه شاد و از طریق ویدئو کنفرانس برای معاونان بخش‌های مختلف ادارات استان تبیین شده است.

قائدامینی شبکه شاد را بستر عظیمی برای ارتباط با تمامی مدیران استانی دانست و بیان کرد: طی ۷ جلسه با مدیران ۷ منطقه و ناحیه آموزش قرآن و پرورش جلساتی در بستر شبکه شاد برگزار شده و ضمن طرح مشکلات، برنامه‌ها تشریح شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۱۵ شهریورماه در هر شرایطی فعالیت مدارس آغاز می‌شود، گفت: تعطیل کردن هنر نیست و نباید کار را تعطیل کرد، آموزش دانش‌آموزان با کمک شبکه شاد که آیتم‌های خاصی به آن افزوده شده با قوت ادامه می‌یابد و در حال حاضر، بهترین مسیر آموزش همین شبکه شاد است، در عین حال از ظرفیت شبکه‌های صدا و سیما نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به همکاری خوب اداره ارتباطات و مخابرات استان با آموزش و پرورش، بیان کرد: تا کنون بسیاری از مدارس به اینترنت وصل شده‌اند و در فرصت باقی‌مانده در بقیه مدارس این اتفاق خواهد افتاد، ضمن اینکه اختصاص اینترنت رایگان در شبکه شاد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: امسال ۱۳۴ مدرسه زیر ۱۰ نفر در استان وجود دارد که مشکلی برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در این مدارس در وضعیت زرد وجود ندارد، در مدارس با جمعیت بیشتر به شرط اجازه ستاد کرونا، دانش‌آموزان هر کلاس به دو گروه تقسیم می‌شوند و به صورت یک روز در میان با رعایت تمامی‌ پروتکل‌های بهداشتی در کلاس و زنگ‌های تفریح حاضر می‌شوند و در روزهایی که دانش‌آموزان در خانه هستند انجام تکالیف آنان از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

قائدامینی با اشاره به اینکه هر ساله در شهریورماه نتایج انتقالی فرهنگیان مشخص می‌شد، گفت: امسال این کار زودتر انجام شد و تا یکی دو روز آینده نتایج به اطلاع همکاران خواهد رسید. تمهیدات لازم برای انتصاب مدیران شایسته مدارس به‌ویژه به دلیل شرایط ویژه کرونایی انجام شده که آزمون مربوطه برگزار شده است و مدیران پس از مصاحبه انتخاب خواهند شد تا شاهد تحقق شعار امسال «مدیریت توانمند و با کیفیت، مدرسه شاداب و تلاشگر» باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: تمام اقدامات لازم در تولید محتوا انجام شده و تولید محتوای آموزشی سوم ابتدایی به استان ما سپرده شده است که این کار انجام و به کل کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در تولید محتوا به سلامت دانش‌آموزان توجه شده است، ادامه داد: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و رفع چاقی، در ابتدا و انتهای هر فیلم چند حرکت ورزشی و نرمشی به دانش‌آموزان پیشنهاد شده است، ضمن اینکه حوزه‌های ورزشی و تربیت‌بدنی، قرآن و عترت و فعاایت‌های فرهنگی و هنری در تولید محتوا دیده شده است.

قائدامینی با قدردانی از تلاش فرهنگیانی که بدون دریافت حق‌الزحمه به آموزش حضوری دانش‌آموزان مناطق دور محروم از دریافت شبکه شاد، گفت: این همکاران با جهاد آموزشی در یکی دو ماه گذشته در مناطق محروم حضور یافته و به آموزش دانش‌آموزان پرداخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش‌های مجازی در سند تحول بنیادین دیده شده است‌، ادامه داد: فضای مجازی سبب توسعه عدالت آموزشی شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از وجود اساتید دیگر نقاط کشور با ارتباط مجازی بهره‌مند شوند بر همین اساس، برنامه‌ریزی به گونه‌ای خواهد بود که آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی در دوران پسا کرونا،  ۱۰ درصد آموزش‌ها را در نظام آموزش و پرورش در بر بگیرد.

قائدامینی با اشاره به مشکلات مدارس غیر انتفاعی در ایام کرونایی، بیان کرد: متاسفانه این دیدگاه ایجاد شده است که آموزش مجازی هزینه‌بر نیست و شهریه این مدارس باید کاهش یابد و چه بسا خانواده‌هایی که به سمت مدارس دولتی سوق یافته‌اند حال آنکه این دیدگاه باید اصلاح شود و مدارس غیر دولتی هزینه‌های جاری همیشگی را متحمل می‌شوند، کاهش ساعات درسی در فضای مجازی به معنای کاهش کار و فعالیت نیست.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نیازمند خدمات مدارس غیر دولتی است و بسیاری از این مدارس در نخبه‌پروری شاخص هستند لذا باید به این مدارس کمک کرد تا به تعطیلی کشیده نشوند.

قائدامینی در خصوص لباس فرم مدارس تصریح کرد: از آنجا که مبنای کار بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس است، دانش‌آموزان باید لباس فرم داشته باشند، لذا دانش‌آموزانی که برای ثبت‌نام نیاز به حضور در مدارس ندارند و به‌صورت خودکار ثبت‌نام می‌شوند می‌توانند از لباس‌های فرم سال قبل استفاده کنند اما دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و نهم ملزم به تهیه لباس فرم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود ۹۷۸ بازنشسته آموزش و پرورش در خصوص پاداش بازنشستگان این اداره، گفت: بر اساس دستورالعمل کشوری مقرر شد ادارات از طریق فروش فضا و تجهیزات مازاد نیاز بتوانند مبلغ پاداش را تهیه و به حساب بازنشستگان واریز کنند که امیدواریم در استان ما تا مهرماه، پاداش بازنشستگان پرداخت شود.

قائدامینی در خصوص فعالیت تعاونی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، بیان کرد: با پیگیری این تعاونی، قرارداد اعطای وام  به فرهنگیان به مبلغ ۹۰۰ میلیارد با یکی از بانک‌های استان امضا شد همچنین در تهیه تبلت، موبایل و لپ‌تاپ برای همکاران با قیمت مناسب اقداماتی صورت گرفته است، پویشی نیز برای جمع‌آوری هدایا و کمک‌ها برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تهیه ابزار آموزش مجازی برای این افراد از سوی این تعاونی راه‌اندازی شده است.

وی در پایان گفت: توزیع کتاب از طریق مدارس اگرچه کار سنگین و زمان‌برای است اما انجام می‌شود و افرادی که از ثبت کتاب از طریق سایت یا مدارس جا مانده‌اند تا ۳۱ مردادماه برای این کار فرصت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری شبکه شاد مدیرکل آموزش و پرورش استان دستور کار قرار دانش آموزان تولید محتوا برنامه ریزی شبکه شاد فضای مجازی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر سه شنبه در همایش فرهنگیان ایثارگر استان افزود: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است.

وی اظهار کرد: کار در آموزش و پرورش و شغل معلمی در نوع خود یک ایثار است، معلمان ایثارگر، جانباز و آزاده ارزش مضاعفی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

مطهری افزود: دانش‌آموزان وقتی از نظام آموزشی کشور فارغ می‌شوند باید ضمن آموختن علم و دانش و افزایش اطلاعات، توانمندی و مهارت‌های لازم برای زندگی به‌عنوان یک شهروند و قدرت تعقل و تصمیم‌گیری را داشته و عامل بر دانسته‌های خود باشند؛ این ٣ مهم از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش تربیت‌دهنده و تربیت‌کننده نیروی انسانی است، این جایگاه وابسته به نیروی انسانی خلاق، متعهد، متبحر و دارای شایستگی‌های اجتماعی است.

مطهری ادامه داد: بالندگی آموزش و پرورش در نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است، حفظ پویایی این نعمت بزرگ باید مورد هدف باشد؛ پاسداشت جایگاه معلم در جامعه، رسانه‌ها، در بین مسئولان و آحاد جامعه یک لازمه عمومی بوده و باید این مهم را از عمق وجود باور کرده و مجاهدان و ایثارگران این عرصه را به صورت مضاعف پاس بداریم.

وی تصریح کرد: تحقق حفظ این جایگاه دو پیامد و حسن بسیار مهم دارد، رغبت برای تلاش و ایثارگری بیشتر و رقابت برای انتخاب شغل معلمی افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهترین‌های جامعه معلم خواهند شد.

مطهری عنوان کرد: هویت‌سازی یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است، علمی که نشأت گرفته از اعتقادات اسلامی و دینی باشد موجب نجات بشریت و برعکس آن موجب هلاکت بشریت است، نظام تعلیم و تربیت این موضوع را به خوبی هویت‌سازی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: صدور دیپلم افتخار ایثار و شهادت برای فرهنگیان ایثارگر و فرزندان شهدا، اجرا طرح راهبری آموزشی، افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، ٤٣٢ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ٢٣١ مورد تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا در همه مناطق و شهرستان‌ها و پیگیری تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران طبق سهمیه اعلامی از سوی وزارتخانه از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مجموعه اداره شاهد در طی سال گذشته بوده است.

کد خبر 6099876

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی برای آینده دانش‌آموزان در دستور آموزش و پرورش است
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود