Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکیه «معاون‌الملک» بزرگترین تکیه مینیاتوری جهان مهیای میزبانی از عزاداران اباعبدالله(ع) می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بیش از 100 سال است که مراسم عزاداری حسینی در تکیه معاون‌الملک با حضور گسترده مردم کرمانشاه و با شور و حال خاصی برگزار می‌شود.

این بنا با توجه به کاشی‌های بی نظیری که در حسینیه آن کار شده و وقف عزاداری برای عاشقان سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) گردیده، در نوع خود منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تکیه بی‌نظیر که به ثبت آثار ملی رسیده و سالیان سال است که این تکیه در ایام عزاداری محرم و صفر پذیرای کرمانشاهیان عاشق سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

تکیه «معاون الملک» از بی نظیر ترین تکایای مذهبی ایران به شمار می‌آید و نماد ارادت قلبی عمیق مردمان این دیار به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

تصاویر روی کاشی‌ها هفت واقعه پس از عاشورا و بیت‌های نوشته شده بر روی کاشی‌های حسینیه همگی در وصف مراسم عزاداری حسینی است و معروفترین آن این بیت است: «این عزاخانه چو از حسن عمل گشت تمام / سال تاریخش والا از لب بانی خواست»، «گفت بانیش معاون پی تاریخ بگو / کین حسینیه ز ما بهر عزای شهداست».

هر ساله این تکیه جای سوزن انداختن نیست و همه عاشقان اهل بیت(ع) از قسمت‌های مختلف شهر برای دیدن تعزیه و مراسم عزداری به این تکیه می‌آیند.

امسال هم هرچند سبک و سیاق عزاداری‌ها را بیماری کرونا تحت الشعاع قرار داده، اما هیئات عزاداری کرمانشاه قصد دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چراغ عزاداری ها را روشن نگه دارند.

هیئت‌های خادم الحسین(ع)، محبان شاهزاده علی‌اکبر(ع)، باب‌الحسین(ع)، جنت‌الحسین(ع) و هیئت سقا اعلام کرده‌اند که امسال از اول محرم تا شام غریبان هرشب ساعت 21:30 مراسم عزا را با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و رعایت موازین بهداشتی در محوطه باز تکیه برگزار می‌کنند.

سخنران این مراسم حاج محمدجمال حسین‌زاده و مداحان آن حاج محمدتقی مقدسی، کربلایی میثم مقدسی و حاج مسلم مقدسی هستند. 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون الملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای بنگلایان بندرعباس
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)