Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:44:09 GMT

گره مشکلات کشور با اتصال صنعت و دانشگاه حل می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۶۲۱۷

گره مشکلات کشور با اتصال صنعت و دانشگاه حل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر علوم، از محصول دانش‌بنیان MBS که به تازگی از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این ستاد، بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در این مراسم ضمن تبریک سال‌روز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، اکسیر حلال مشکلات کشور و راه گشایش اقتصادی در عرصه‌های علمی و صنعتی، همانند دفاع مقدس در دستان مردم دانست که می‌توانند مثل همیشه مشکلات را مرتفع نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخبر با بیان اینکه جوانان باانگیزه و بااستعداد در کشور فراوان است، ادامه داد: خوش‌بختانه در دانشگاه‌های برتر کشور نخبگان باارزشی داریم اما نباید چشم ما همیشه به دانشگاه‌های مطرح باشد، چون بنده در ده‌کوره‌های دورافتاده جوانانی از زن و مرد را دیده‌ام که در هیچ دانشگاهی نمی‌توان استعداد و دانش و ظرفیت آن‌ها را ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: در گوشه‌ای از استان سیستان و بلوچستان یک خانم ۳۰ ساله را دیدم که تولید کارگاهی خود را با کم‌ترین دسترسی و امکانات به ۹ کشور دنیا صادر می‌کرد و این‌ها همان ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌ی انسانی هستند که عامل اصلی رشد و پیشرفت کشورها شناخته می‌شوند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: طبق بررسی‌های علمی ۶۰ درصد اقتصاد دنیا در آینده‌ نزدیک دیجیتالی خواهد شد، بنابراین نخبگان و جوانان ماهر، خلاق و مبتکر سرمایه‌ی اصلی هر کشوری محسوب می‌شوند.

مخبر اضافه کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که جوانان تحصیل‌کرده در صنعت کشور رقم زده‌اند و کشور را در برابر تحریم‌های ظالمانه به جلو حرکت می‌دهند، باید توجه داشت که گره مشکلات کشور با اتصال نخبگان دانشگاهی و صنعت باز می‌شود و بایستی بیش از پیش از آن‌ها حمایت کرد.

کد خبر 5000141 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره ویروس کرونا دانشگاه ها واحد صنعتی شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش روز خبرنگار شهرداری تهران انفجار بیروت کمیته امداد امام خمینی وضعیت هوای تهران سرهنگ نادر رحمانی قوه قضاییه سال تحصیلی جدید سازمان تامین اجتماعی رییس شورای شهر تهران پیش بینی وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست

معاون اول رئیس جمهور گفت : ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار می‌دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد مخبر عصر امروز(شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و بویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال 2023 و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقاء مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»