Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@00:26:16 GMT

مجسمه ها در آمریکا نماد برده داری اند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۷۲۵۲

پروفسور مانیشا سینها استاد دانشگاه هاروارد: مردم مجسمه های ساخته شده در قرن 19 را نماد برده داری می دانند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

پروفسور مانیشا سینها استاد ممتاز تاریخ آمریکا در دانشگاه کنتیکت درباره دلیل درخواست های فزاینده برای برداشتن نمادهای برده داری در امریکا گفت: دلیل اصلی این است که مردم مجسمه های ساخته شده در قرن 19 را نماد برده داری می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: سازندگان این مجسمه سازی نه تنها از برده داری حمایت کرده اند بلکه بعد از جنگ داخلی هم تلاش کردند سفیدپوستان در جایگاه برتر قرار گیرند.

استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب علت بردگی می گوید: مرگ جرج فلوید دلیل اصلی ایجاد جنبش اعتراضی گسترده در سراسر آمریکا شده است و به همین دلیل است که مردم عادی نیز به مجسمه های برده داری بیشتر فکر کنند و تظاهرات اعتراضی همچون بمبی بود بر حقیقت ماجرا.

پروفسور مانیشا سینها درباره تفاوت اعتراضات این دوره با دوره های قبل افزود: در این تظاهرات شاهد تنوع گسترده از نژادهای مختلف افراد از طبقات مختلف جامعه هستیم و بخش بزرگی از افراد معترض به دنبال نشان دادن خشم خود هستند.

استاد دانشگاه هاروارد درباره ادامه تبعیض ها در آمریکا با وجود اعتراضات گفت: اجرا شدن سیستم آپارتاید مبتنی بر جداسازی سیاه پوستان از سفید پوستان و شکاف جدی در جامعه چیزی است که هیچ وقت در جامعه امریکا به آن رسیدگی نشده است. حق و حقوق و برابری در آمریکا اصلا وجود ندارد و مردم در حال بیدار شدن هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: جنبش اعتراضی ، آمریکایی ، سیاه پوستان ، جرج فلوید

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جنبش اعتراضی آمریکایی سیاه پوستان جرج فلوید برده داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، دانشگاهیان استان زنجان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خیزش ضد صهیونیستیِ دانشجویانِ دانشگاه‌های ِآمریکا تجمع خواهند کرد.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های زنجان در حمایت از مردم فلسطین و همچنین محکومیت دستگیری دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین تجمع خواهند کرد.

این تجمع روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۰و ۳۰ دقیقه در دانشگاه زنجان، روبروی کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

همچنین امروز تجمع اعتراضی دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار شد.

کد خبر 6091016

دیگر خبرها

  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر