Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@11:39:50 GMT

فرانسه صدور روادید برای لبنانی‌ها را از سر می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۸۲۵۶

فرانسه صدور روادید برای لبنانی‌ها را از سر می‌گیرد

به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت، وزارت خارجه فرانسه از ادامه صدور روادید برای شهروندان لبنانی خبر داده و دلیل انجام این کار را ایجاد همبستگی با این ملت خوانده است.

به گزارش مشرق، به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت، وزارت خارجه فرانسه از ادامه صدور روادید برای شهروندان لبنانی خبر داده است. 

بیشتر بخوانید: ورود وزیر دفاع فرانسه به بیروت کنایه اردوغان به ماکرون؛ به دنبال عکس یادگاری در لبنان نیستیم

به نوشته وبگاه «یورو نیوز»، وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، دلیل این اقدام را ایجاد وحدت و همبستگی با ملت لبنان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: «بعد از انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰، فرانسه تصمیم گرفته که استثنائاً پردازش و صدور روادید را به نفع شهروندان لبنانی و بدون هیچ محدودیتی به غیر از شرایط ورود همیشگی را ادامه دهد و به آنان اجازه دهد وارد قلمروی این [کشور] شوند. 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «این همبستگی با مردم لبنان با رعایت دقیق‌ترین الزامات بهداشتی شکل خواهد گرفت.»

دولت فرانسه در بیانیه خود همچنین آورد: «افرادی که از لبنان، کشوری که ویروس کرونا در آن در حال گسترش است، می‌آیند و سن‌ آنها ۱۱ سال یا بیشتر است، مجبور خواهند بود آزمایش PCR را در بدو ورود به فرانسه انجام دهند. و در صورتی که تست آنها مثبت بود، افراد [ما] مجبورند آنها برای دو هفته قرنطینه کنند.»

انفجار بندر بیروت در ۱۴ مرداد ماه باعث تخریب گسترده این بندر و واردشدن خسارت‌های جدی شد و حداقل ۱۷۱ نفر تا این لحظه فوت کرده و بیش از شش هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

هیأت عالی امدادرسانی لبنان نیز گفته حدود ۷۰ هزار خانه در این حادثه آسیب دیده است.

پنج شنبه هفته گذشته نیز «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه به عنوان اولین مقام خارجی وارد لبنان شد تا در مورد وضعیت لبنان با مقامات این کشور گفتگو کند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین دولت فرانسه فرانسه امانوئل ماکرون بندر بیروت لبنان انفجار انفجار بیروت ماکرون مشرق وزارت خارجه فرانسه صدور روادید بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

کد خبر 6089415

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران