Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

محسن پیرهادی، در واکنش به شکست قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت، گفت: قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده بنا بر دلایل مختلف در شورای امنیت رأی نیاورد؛ نخست آنکه که مهلت سیزده سال تحریم‌ها تمام شده و وضعیت نفوذ و قدرت آمریکایی‌ها در دنیا نسبت به گذشته دچار افول شده است، از همین رو آمریکا نتوانست یک همگرایی برای مقابله با ایران در جهان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر بسیاری از کشورها فروشنده سلاح هستند که بر اساس منافع فردی و کشوری خودشان در بعضی از موارد ما را خریدار مشاهده می‌کنند و آمریکا با وجود دولت ترامپ در رأس این کشورها است.

این نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ در فضای بین‌الملل و داخل آمریکا وضعیت مناسبی ندارد و پیام این رأی شورای امنیت باتوجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هم برای مردم آمریکا مشخص و روشن بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محور اصلی رأی نیاوردن قطعنامه ضدایرانی آمریکا، رأی ممتنع کشورهای اروپایی بود. کشورهای اروپایی با رأی که به قطعنامه ایالات متحده دادند، یک پیام شفاف مبنی بر عدم توفیق ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند.

وی معتقد است: رأی شورای امنیت بازتاب بسیار گسترده‌ای در داخل آمریکا دارد، چراکه در وهله اول ایالات متحده نتوانست یک اجماع جهانی علیه ایران درست کند، سپس نشان می‌دهد این کشور به یک انزوا رسیده است که این امر در آستانه انتخاب این کشور قابل تأمل است.

محسن پیرهادی افزود: به گفته صاحب نظران در طول تاریخ ۷۵ ساله گذشته ایالات متحده تاکنون این اتفاق رخ نداده بود و فکر می‌کنم آمریکایی‌ها با این حال که می‌دانستند قطعنامه پیشنهادی‌شان رأی نخواهد آورد با مطرح کردنش دچار یک اشتباه فاحش شدند. آنان این ارزیابی را داشتند که قطعنامه پیشنهادی‌شان رأی نمی‌آورد اما ترامپ به واسطه روحیه قلدرمأبانه‌ای که دنیا از او سراغ دارد، پافشاری کرد که قطعا این اتفاق بعد از این هم بر آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هژمونی آمریکایی در دنیا تعریف شده است، گفت: با این وجود در بسیاری از موارد کشورهای مختلف  سعی می‌کنند در بعضی از لایه‌های تصمیم‌گیری، مخالفت خود را برای حفظ ژست و  پرستیژشان اعلام کنند تا به دیگران القاء کنند که در همه موارد دنباله‌رو آمریکایی‌ها نیستند. در مورد تصمیم‌گیری درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت هم شاهد همین رویکرد بودیم اما اروپایی‌ها باید بدانند که رأی ممتنع آنها به قطعنامه آمریکا کفایت نمی‌کنند و آنها باید به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سیاست‌های ضد امپریالیستی یک رویه ثابتی دارد و دنیا هم این را متوجه شده است. استکبار جهانی با فشار و تحریم نمی‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادار کند و این تحریم‌ها و فشار بیشتر باعث خودکفایی بیشتر و عدم وابستگی به جریان غرب و آمریکا می‌شود. بر همین اساس هیچ کدام از کشورها در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی با آمریکا همراهی نکردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محسن پیرهادی جمهوری اسلامی ایران شورای امنیت محسن پیرهادی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تحریم های تسلیحاتی علیه ایران مجلس شورای اسلامی ایالات متحده شورای امنیت آمریکایی ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد

ایسنا/کرمانشاه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: عملیات وعده صادق ایران را به عنوان یک قدرت جهانی به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام شمس الله جلیلیان، در نشستی خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اظهار کرد: اجرای عملیات «وعده صادق» پس از حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، عملیات پیچیده ای بود که باید به ابعاد مختلف آن پرداخته شود.

جلیلیان  تاکید کرد: عملیات وعده صادق کار بزرگی بود که باید رسانه‌ها پیام آن را به دنیا مخابره کنند. 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه در عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی شکسته شد، ادامه داد: این در حالی بود که ما در عملیات وعده صادق از بخش کمی از توان نظامی خود استفاده کردیم.

جلیلیان  تاکید کرد: عملیات وعده صادق جایگاه نظامی ایران در عرصه بین المللی را تغییر داد و اقتدار نظامی ایران را در دنیا به اثبات رساند.

وی در ادامه با تبریک هفته معلم به تمامی معلم ها، با بیان اینکه شهید مطهری  نه تنها برای قشر معلم بلکه برای همه انسان ها یک الگو است، گفت: اگر شهید مطهری و حاج قاسم را الگوی خود در زندگی کنیم، در مسیر سعادت و خوشبختی قرار خواهیم گرفت.

جلیلیان در ادامه به بیان برخی شاخص های مشترک شهید مطهری و شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: هر دو این عزیزان دست پرورده مکتب اسلام هستند و خلوص نیت، ذوب بودن در ولایت و ولایت مداری، زمان شناسی و عمل کردن بر اساس نیاز زمان و ... از ویژگی های مشترک این دو شهید بزرگوار است.

وی اشاره ای هم به دیدگاه اسلام در مورد فرزندآوری داشت و گفت: کم شدن جمعیت تهدیدی برای جامعه است، لذا باید خانواده‌ها را ترغیب به فرزندآوری کنیم.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه