Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، جان بولتون یکشنبه در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دولت آمریکا تهدید کرده که اگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست بخورد مکانیسم ماشه را فعال کرده و همه تحریم‌های تعلیق شده را باز می‌گرداند.

وی با اشاره به این‌که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد با استناد به پاراگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند، افزود: حامیان توافق استدلال می‌کنند که از آنجایی که واشنگتن از این توافق خارج شده، در جایگاهی نیست که مفاد آن را فعال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان حق دارند.

بولتون در ادامه نوشت: این زرنگی درآوردن است اگر بگویم که بخاطر اهدافی که داریم عضو توافق هسته‌ای هستیم اما برای چیزهایی که نمی‌خواهیم عضو آن نیستیم. این دلیل به تنهایی کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را فعال کرد.

اتحادیه اروپا: آمریکا نمی‌تواند به مکانیسم ماشه استناد کند

واکنش ظریف به تصمیم جدید ترامپ برای فعال کردن مکانیسم ماشه

پیش بینی تخت روانچی از سرنوشت مکانیسم ماشه

هشدار تند ایران به آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه

«اسنپ بک» در برجام چیست؟ | چرا آمریکا حق استفاده از آن را ندارد؟

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا مدعی شد: ممکن است توافق دوم با ایران در دولت بایدن یا حتی در دولت دوم ترامپ محقق شود. رئیس جمهوری با اطمینان پیش‌بینی کرده است که می‌تواند در ۴ هفته در مورد چنین توافقی مذاکره کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران یکشنبه شب در توئیتی نوشت: امروز بولتن نکته‌ای را تکرار کرد که در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ نیز، وقتی که مشاور امنیت ملی در دولت ترامپ بود، بیان کرده بود.

وی افزود: حداقل بولتون ثبات رای داشته، خصیصه‌ای که بویژه در دولت آمریکا غائب است.

ظریف در این پیام توئیتری تاکید کرد: توسل ایالات متحده به مکانیسم حل اختلاف مندرج در [قطعنامه] ۲۲۳۱ از اساس بدون مبنا است.

به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ که متعاقب برجام به تصویب شورای امنیت رسید، ممنوعیت تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال در ۲۷ مهرماه امسال به پایان می‌رسد. از این رو، آمریکایی‌ها ابتدا قطعنامه بسیار سختگیرانه‌ای متشکل از ۱۵ بند مقدماتی و ۳۵ بند عملیاتی ارائه دادند تا این تحریم‌ها را تمدید کنند.

با مشخص شدن مخالفت جدی کشورها با این قطعنامه آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه قطعنامه خود را اصلاح کردند و به ۲ بند مقدماتی و ۲ بند عملیاتی محدود ساختند، با این حال اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با این قطعنامه مخالفت کردند.

به دنبال این شکست، آمریکا مدعی است که می‌تواند از مکانیسم حل اختلاف یا «اسنپ بک» استفاده کند تا تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند.

در همین زمینه تصمیم ترامپ درباره ایران پس از شکست قطعنامه ضدایرانی آمریکا هشدار تند ایران به آمریکا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه شکست قطعنامه ضد ایرانی آمریکا؛ اولین واکنش‌های ایران و آمریکا | نمایندگان چین و ۴ کشور اروپایی چه گفتند؟ کد خبر 540978 برچسب‌ها ایران و آمریکا جان بولتون آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا جان بولتون آمریکا دونالد ترامپ مکانیسم ماشه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم