Web Analytics Made Easy - Statcounter

صائینی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات به ۹۰ درصد، مساجد ۸۶ درصد، نانوایی‌ها ۷۶ درصد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۷ درصد، پایانه‌های مسافربری ۵۳ درصد، رستوران‌ها ۸۱ درصد و آرامستان ۸۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عصر دیروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد روند نزولی کرونا در زنجان هستیم ولی همچنان حساسیت ها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدرضا صائینی با بیان اینکه استفاده کم از ماسک در مناطق حاشیه نشین شهر یکی از دغدغه های اصلی است، گفت: لازم است تا فرهنگ استفاده از ماسک به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با شیوع کرونا نهادینه شود.

 

به گفته وی، استان زنجان در بحث کرونا در وضعیت نسبتاً ثابتی قرار داشته و روند نزولی شیوع کرونا در این استان به صورت قطره‌چکانی است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه استان زنجان بیش از دو ماه در وضعیت پیک بیماری کرونا قرار داشت، گفت: به همت کادر درمان امروز وضعیت نسبتاً بهبود یافته است.

 

صائینی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را یکی از عوامل پیک بیماری در استان خواند و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان به ۹۰ درصد، مساجد ۸۶ درصد، نانوایی‌ها ۷۶ درصد، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۷۷ درصد، پایانه‌های مسافربری ۵۳ درصد، رستوران‌ها ۸۱ درصد و آرامستان ۸۵ درصد رسیده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مراجعه مردم به مراکز خرید و پاساژها اشاره کرد و گفت: نگرانی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز وجود دارد.

 

به گفته وی، با توجه به بازدیدهایی که از محل‌های برگزاری کنکوردر استان به عمل آمده، مشکلاتی در برخی از حوزه‌های امتحانی به لحاظ رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مشاهده شده است که باید قبل از برگزاری این آزمون رفع شود.

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس آمار مبتلایان به کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات