Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی روز یکشنبه در جلسه‌ای با کارشناسان مرکز بهداشت قم، اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محافل عزاداری تکلیف شرعی عزاداران حسینی است.

وی ادامه داد: در تبعیت از فرمان‌ رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و علما و اساتید حوزه‌های علمیه، پای مکتب سیدالشهدا (ع) خواهیم ایستاد و مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای حفظ جان مومنین، دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت و افتخار اجرا می‌کنیم.

عزت زمانی افزود: امروز در شرایطی قرارگرفته‌ایم که باید از برخی خواسته‌های قلبی و اعتقادی در محافل عزاداری چشم‌پوشی کنیم و امیدواریم امسال با شور جوانانه و هدایت پیر غلامان حسینی، بهترین و پربازده‌ترین مجالس عزاداری را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از برخی افراد که بابیان مطالب شبهه، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند موردانتقاد قرار داد و یادآور شد: هرکسی که فهم از دین و تبعیت از سیدالشهدا(ع) داشته باشد می‌داند هیچ‌کسی از ولی‌فقیه جامعه و مراجع تقلید نسبت به اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع) دغدغه مندتر نیست.

همچنین در این جلسه، کارشناسان مرکز بهداشت قم به تشریح جزییات دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه مراسم عزاداری ماه‎های محرم و صفر پرداختند.

کاهش ساعت برگزاری مراسم به حداکثر ۲ ساعت، برگزاری مراسم در فضای سرپوشیده با یک‌چهارم ظرفیت و حداکثر یک ساعت برنامه، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از ارتباطات غیرضروری، استفاده همگانی و ضروری عزاداران از ماسک، ممنوعیت برگزاری هرگونه ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات و پذیرایی در جریان مراسم عزاداری، عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، استفاده از کیسه شخصی برای کفش‌ها، ممنوعیت جابجایی هیات ها و دسته‌های عزاداری، پرهیز از دست دادن پس از برگزاری مراسم و ضدعفونی کردن سطوح پس از پایان مراسم از مهم‌ترین دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری است.

لازم به ذکر است که برگزاری مراسم در اماکن و فضاهای باز صرفا با دریافت مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها ماه محرم قم هیأت عزاداری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم قم هیأت عزاداری بهداشت و سلامت ماه محرم قم هیأت عزاداری بهداشت و سلامت دستورالعمل های بهداشتی برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی