Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به رفع تصرف از بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها در سه مرحله قبلی اشاره کرد و گفت: طرح رفع تصرفات از آغاز به تصرف علیه بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه (بشار) دهنو انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف ها قطع تجاوزها به انفال با قوت و قدرت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی‌ها تصور نمی‌کردند که رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و نیز مازاد بر تصرفات واگذاری اداراتی مانند منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و محیط زیست، پیگیری، و به بیت المال بازگردانده شود.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به رفع تصرف از بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها در سه مرحله قبلی، طرح رفع تصرفات از آغاز به تصرف علیه بیش از ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در حوزه رودخانه بشار دهنو تصریح کرد: بیان تفاوتی آشکار بین این مرحله از اجرا با مراحل قبل، وجود دارد و آن، ظرافت در اجرای رفع تصرفات است.

وی افزود: در این مرحله، ابتدا کار گروه‌های کارشناسی با حضور جناب آقای ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مجموعه تحت مدیریت وی و همچنین (آقای) حسنی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران کل و کارشناسان ادارات مرتبط در موضوع، با نظارت مستقیم بنده تشکیل و کلیه ابهامات و مشکلات درخواست های حقوقی بررسی، و کوچکترین اعتراضی در مسیر رفع تصرفات به وجود نیامد. 

نگین تاجی گفت: ابتکار دیگری که در این مرحله از سوی دادگستری استان انجام شد، تلاش در راستای عدم قطع و قلع و قمع آن دسته از درختانی بوده که می توانند به تملک دولت درآمده و با اخذ تعهد و خلاقیت در اختیار دولت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین با همکاری مدیرعامل آب منطقه‌ای برخی از سرچشمه هایی که قبلاً توسط متصرفین بهسازی شده بوده به جای تخریب، فنس کشی و در اختیار عموم به منظور استفاده رایگان قرار گرفته و تحویل دهیاری روستا گردید.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان به مردم استان مژده داد، و اظهار کرد: بلافاصله پس از این مرحله، شروع به اجرای طرح اقدامات رفع تصرف در شهرستان‌های دنا، گچساران و دهدشت و چند حوزه قضایی دیگر، به رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها اعلام و به امید خدا نتیجه اقدامات، به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد دادگستری استان اراضی ملی رفع تصرفات رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند