Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به احتمال همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا در پاییز، بر رعایت سه استراتژی برای مواجهه در چنین شرایطی تاکید کرد.

بابک عشرتی به ثبات بیماری کرونا بعد از ایجاد موج جدید ویروس در کشور اشاره کرد و افزود: البته این ثبات شکننده است، اگر نخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که نتیجه هر تغییر رفتار بهداشتی بعد از گذشت ۱۵ روز نمایان می‌شود، گفت: با شیوع کرونا در کشور، وارد تعطیلات نوروزی شدیم و به یکباره کشور تعطیل شد و همین مسئله موجب شد تا شیب منحنی کرونا کاهش پیدا کند.

عشرتی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم همان شیب فروردین به سرعت نمایان شود، باید تعطیلی اساسی در کشور داشته باشیم که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی، نمی‌توانیم چنین تعطیلی داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که آثار تغییرات در رفتارهای بهداشتی را نمی‌توان به سرعت شاهد بود، گفت: در حدود دو هفته است که رشد بستری بیماران کرونایی در تهران تقریباً ثابت شده است، اما این ثبات می‌تواند شکننده باشد.

عشرتی با اشاره به در پیش بودن پاییز و زمستان و احتمال شیوع آنفلوانزا همزمان با بیماری کرونا در کشور، افزود: آنچه مسلم است، با توجه به اینکه هنوز داروی قطعی و واکسن برای کرونا وجود ندارد، بهترین راهکار مقابله با این بیماری، رعایت سه استراتژی «شفا» است. یعنی، شستن دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلاء محسوب می‌شود.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

 

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد : یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آنها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل  ودائما آنان را رصد کنیم .

او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند. 

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه های دیگر گزیده نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • واکنش دستیار رئیس جمهور به رفتار‌های تند در مواجهه با بی حجابی (فیلم)
  • رقابت بیش از ۴۰۰ داوطلب آزمون سراسری در بوانات
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور