Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی گفت: سوگواره بصیرت عاشواری با هدف تقویت‌ باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا برگزار می‌شود.

«حمید رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شفت با تسلیت پیشاپیش ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: کربلا و عاشورا، عصاره و چکیده اسلام، ایمان و مجموعه‌ای از خوبی‌هاست.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه عاشورا جریانی سرنوشت‌ساز است که با ریختن خون بهترین بندگان خدا، اسلام ناب محمدی را احیا و برای همیشه ماندگار کرد افزود: عاشورا تنها مقطعی از تاریخ نیست که فقط در کتاب‌ها عنوان آن را جستجو کرد بلکه کلاسی به وسعت همه تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: صحنه عاشوار و کربلا را باید روز به روز پرشورتر و بهتر از گذشته تجلی داد و زمینه بهره‌مندی از این ضیافت بلا را برای جان‌های مشتاق ولایت و عبودیت فراهم کرد و امسال شیعیان تجلی پیوند عقل و حساس و شور و شعور و حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

 

رحیمی تصریح کرد: در این راستا اوقاف و امور خیریه در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای برنامه‌های اثرگذار در ماه محرم و در عین حال رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز تداوم کمک‌های مومنانه در ایام پیش‌رو اجرای طرح «سوگواره بصیرت عاشواریی» را در دستور کار دارد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی تقویت‌ باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با شرایط ویژه کرونا در کشور، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های محرم امسال با محدودیت برگزار و در این راستا بیشتر برنامه‌ها در قالب فضای مجازی اجرا می‌شود اظهار کرد: با توجه به شرایط امسال از محل نیات واقفان رزمایش مواسات مؤمنانه برگزار می‌شود و به‌جای نذورات و پخت غذا در ایام محرم و صفر توزیع بسته‌های معیشتی را در برنامه‌های این اداره داریم.

 

رحیمی با بیان اینکه شب شعر حسینی با حضور شاعران آیینی و مداحان در صورت وضعیت سفید کرونایی برگزار می‌شود افزود: همانطور که از ظرفیت مبلغین در فضای مجازی در برنامه‌های ضیافت الهی و نشاط معنوی بهره‌مند شدیم در ماه محرم از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شفت گفت: با توجه به راه‌اندازی کانال‌های شمیم افق(شبکه مجازی یاوران مراکز افق) استفاده از ظرفیت این کانال‌ها در دهه اول محرم و بارگذاری مطالب آن در کانال‌های فضای مجازی بقاع متبرکه تاکید می‌شود.

 

وی با تاکید به فعالسازی کانال‌های پیام‌رسان بقاع متبرکه و جذب موثر مخاطبین به ویژه جوانان و نوجوانان تصریح کرد: در شرایط قرمز کرونایی، هیئت‌ها اقدام به ایجاد کانال‌های هیئت مجازی کنند.

 

رحیمی با اشاره به راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و درب منازل خاطرنشان کرد: همزمان با شب اول محرم پویش لبیک یا حسین برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: بصیرت عاشورایی سوگواره بصیرت عاشورایی ماه محرم اوقاف و امور خیریه برگزار می شود فضای مجازی برنامه ها کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس گفت: در این عملیات ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس با حجم برداشت ۲۰ هزار متر مکعب لایروبی و پاکسازی می‌شود.

مرتضی کریمی فرد افزود: آماده سازی این شبکه برای شروع فصل بهره برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به‌موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه‌تر آب بین حقابه بران شبکه آبیاری سرخس، با نظارت اداره منابع آب شهرستان سرخس شروع شده است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در چهارچوب راهبرد و برنامه اصولی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در سال آبی جدید، در خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس