Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه بسیج جامعه پزشکی امروز ( دوشنبه، ۲۷ مرداد) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شاهین محمد صادقی مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی دیگر از مسئولان در سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست درباره جامعه پزشکی اظهار کرد: حرکت مومنانه و مسیر پیشرفت با مشکلات همراه است. در این زمینه صبر فردی، سازمانی یا همان صبر اجتماعی لازمه این امر خواهد بود.

او افزود: مرزبانی، فلسفه تشکیل بسیج است و بسیج مستضعفان برای دفاع از انقلاب به وجود آمد. در مجموعه‌های مختلف سرمایه‌های گوناگونی وجود دارد که مورد سلطه دشمنان است در واقع جامعه پزشکی به دلایل مختلف یکی از این حوزه‌های خطیر است.

رستمی تصریح کرد: حوزه بسیج پزشکی در ۳ قالب کلان یعنی آموزش پزشکی، پژوهش و تولید علم جدی (پیشرو‌ترین بخش نظام علمی در ۳۰ سال اخیر) و بخش درمان و بهداشت است. این بخش از زمان تولد تا زمان مرگ خدمت رسانی می‌کند و بسیج جامعه پزشکی در چنین کانونی تشکیل می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: موضوع نظام به عنوان سرمایه اجتماعی یکی از مهم‌ترین بحث هاست و یکی از حوزه‌های مهم کانون، دفاع از سرمایه گذاری نظام است که جامعه پزشکی در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است. براین اساس بخش سلامت، توفیقات خود را در افزایش سرمایه‌های نظام انجام داده است.

او گفت: یکی از مهم‌ترین نقش بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها در حوزه دفاع از انقلاب اسلامی، افزایش سرمایه اجتماعی است. بسیج نقش مومنانه‌ای در این زمینه ایفا می‌کند و دوستداران انقلاب در این حوزه نقش فعالانه‌ای دارند.

ظرفیت انجام هر کار سختی را در کشور داریم

سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج ظرفیت‌های بزرگ علمی، پژوهشی، خدمت رسانی و اجتماعی دارد که امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های بسیج را با دانشگاه و نهاد در اجتماع هماهنگ کنیم تا بتوانیم به رفع نیاز‌ها بپردازیم.

او افزود: حضرت آقا تاکید می‌کنند که یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، تربیت نیروی انسانی و گزینه دیگر تولید علم همراه با اخلاق و عبور از مرز‌های دانش، تولید سبک رفتاری و اجتماعی است که منشا آن‌ها دانشگاه است. شاید امروزه نقش دانشگاه در این حوزه بیشتر باشد و نیاز است بسیج در این زمینه همیاری کند.

سردار سپهر ادامه داد: فقط نباید در ایده‌ها تمرکز کرد، بلکه باید فراتر برویم و وارد حوزه کار شویم تا با کسانی که نقش مستقیمی دارند، همکاری داشته باشیم.

او با بیان اینکه ظرفیت انجام هر کار سختی را در کشور داریم، گفت: بسیج اولین نهادی بود که با وزارت بهداشت تفاهم نامه همکاری در زمینه خدمت رسانی به بیماران کرونایی انجام داد. متاسفانه مدتی است که این بهره وری از بسیج ضعیف شده است و ما هنوز به این امر راضی نیستیم. باید گفت که خدمت رسانی بسیج در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بیشتر از این فعالیت هاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: یکی از بحث های موجود در کشور ایجاد امید و نشاط بین مردم است که در حال حاضر با وجود ویروس کرونا به آن احتیاج است. باید در این زمینه با مشارکت تصمیم گیری های افراد، این مشکل را رفع کرد. تعداد ۵۴ هزار پایگاه زیستی از اسفند سال ۹۸ برای کمک به دستگاه درمانی و بهداشتی کشور و ۷۰۰ کانون علمی پژوهشی ایجاد کرده ایم، براین اساس در عرصه کرونا خیلی از نشدنی ها را شدنی کردیم.

او در پایان یادآوری کرد: دانشگاه ها و مدارس در شرایط فعلی نباید تعطیل شوند و تولید علم و نیروی انسانی نباید متوقف شوند. این مشکل را باید با انرژی مضاعف حل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه ها سازمان بسیج خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!

آفتاب‌‌نیوز :

انتشار خبر فوت دکتر زهرا ملکی قربانی در جاسک باعث ایجاد شایعات و نگرانی‌هایی در بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی، فوت این پزشک طرحی در شهرستان جاسک را تکذیب می‌کند و از رسانه‌ها و سایر افراد جامعه تقاضا دارد که اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت کنند و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری نمایند.

مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت ایشان در بیمارستان پارسیان در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کردند؛ و فوت ایشان در تهران اتفاق افتاده است.

هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچیک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز به کار ایشان در استان هیچ‌گونه مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه مطرح نشده است؛ به همین دلیل فوت نامبرده هیچ گونه ارتباط کاری نمی‌تواند داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیفت بعدی دکتر ملکی در بیمارستان پارسیان از تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شد. بنابراین، اخبار منتشر شده مبنی بر فوت ایشان در جاسک نادرست بوده و بر اساس آخرین اخبار و گزارشات فوت ایشان در تهران مورد تأیید است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا