Web Analytics Made Easy - Statcounter

تندگویان با بیان این که خیلی از این تولیدات هنری پس از انقلاب در حوزه ازدواج و خانواده، فاقد محتوایی بودند که بتوانند به ما در ارزشیابی موضوع کمک کنند، افزود: با برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی به دنبال تغییر نگرش در تولید آثار هنری حوزه ازدواج هستیم و این اتفاق باید تغییر نگرشی در تولید محتوای آثار هنری و فرهنگ ازدواج به وجود بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان در خصوص دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی گفت: از سال گذشته در جشنواره ازدواج به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در موضوعات هنری، تولید محتوا و یک کار اساسی در حوزه ازدواج انجام دهیم.

او تصریح کرد: طی سال‌های مختلف از اول انقلاب تا کنون کارهای زیادی در حوزه‌های فرهنگ سازی موضوعات خانواده و ازدواج انجام شده است ولی نظارت خوبی بر تولید محتوا وجود نداشته و شاخص های مشخصی برای بررسی محتوا نبوده است.

تندگویان افزود: خیلی از این تولیدات که از رسانه های مختلف پخش هم ‌شدند، فاقد محتوایی بوند که بتوانند به ما در ارزشیابی موضوع کمک کنند، حتی بعضی از آثار ضد ارزش هم بودند و ترویج و تبلیغ نوعی فرهنگ به خصوص در حوزه ازدواج بود که جوانان را دچار سردرگمی می کرد.

معاون امور جوانان در خصوص اهداف این جشنواره گفت: چند هدف را در این جشنواره دنبال می کنیم؛ اول این که توجه و نظر هنرمندان را جلب کنیم به این موضوع که در حوزه ازدواج و خانواده نهادی وجود دارد که آثار هنری را رصد می‌کند و ارزشی برای این مدل کار قائل است و از کسانی که خوب کار می‌کنند تقدیر می کند.

او افزود: دوم این که این اتفاق باید تغییر نگرشی در تولید محتوای آثار هنری و فرهنگ ازدواج به وجود بیاورد و ما هم دنبال همین موضوع هستیم و بسترسازی آن را هم انجام می دهیم که امیدواریم این نوع کار که واقعاً قابل مقایسه با جشنواره های بزرگ کشوری است بتوانند تاثیر خیلی خوبی روی جشنواره های دیگر مثل فیلم فجر بگذارد.

تندگویان تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم بخشهای آسیب های اجتماعی و مشکلات را برطرف کنیم نیاز داریم که در عرصه های حرفه ای و رسمی فیلمسازی، سریال ‌سازی و برنامه سازی به این موضوع دقت و توجه کنیم و از کسانی که در این زمینه درست و با اهداف منطبق با موضوع کار می کنند تقدیر کنیم.

او به اجرای این جشنواره توسط جوانان سمن ها، اشاره کرد و گفت: بخش زیبای این اتفاق کار جوانان برای جوانان است، یعنی تمام بخش های جشنواره از صفر تا صد را خود جوانان برگزار می کنند که یک کار بزرگ ملی است و خودشان مدعی هستند کاملاً قابل رقابت با جشنواره های ملی است که با حمایت نهادها و ارگان های دولتی و هزینه های کلان انجام می‌شوند.

معاون امور جوانان گفت: این که جوانان بتوانند خودشان برای خودشان تولید محتوا کنند و هم بر این تولید امتیاز دهند و هم فرهنگ سازی و آسیب شناسی کنند، فکر می‌کنیم بهترین مدلی است که می شود انجام داد. اینکه بتوانیم جامعه هدف یک موضوع را درگیر تولید محتوا و نظارت بر آن کنیم کار خیلی ارزنده و بزرگی است که این جشنواره انجام می دهد و جای تقدیر و تشکر دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان حوزه ازدواج تولید محتوا آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام متقی‌فر، در اولین نشست تخصصی وصال شیرین که با حضور نمایندگان این طرح از استان‌های مختلف برگزار شد، ضمن تشریح این طرح گفت: کانون‌های ازدواج آسان از گذشته در حال فعالیت بودند. در بعضی شهرها هم شبکه فعالین ازدواج به راه افتاد که همچنان در برخی از شهرها فعال هستند.

وی با اشاره به تجملات مرسوم در حوزه برگزاری مراسم ازدواج که هزینه‌های گزافی به جوانان تحمیل میکند یادآور شد: از سال ۸۸ آمار سالیانه ازدواج افزایش نیافته بود، اما از سال ۹۸ در دوران کرونا آمار ازدواج افزایش یافت. این به دلیل کاهش تجملات بود که جوانان به ازدواج روی آوردند.

متقی فر خاطرنشان کرد: مخاطب در وصال شیرین همه جوانان هستند نه اینکه صرفاً برای محرومین کار کنیم. از با کیفیت‌ترین خدمات تا خدمات معمولی‌تر را می‌توان هماهنگ کرد و از طریق پلتفرم «همراه» در اختیار جوانان قرار داد تا بدون بدهی زندگی خود را شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های ازدواج آسان و شبکه فعالین ازدواج برای اینکه بتوانند خدماتی بدهد و مجموعه خود را بچرخانند باید مبالغی دریافت کنند، اظهار داشت: ما هیچ انتفاعی از ستاد وصال شیرین نخواهیم برد. یعنی ما از جوانان در ازای ارایه خدمات پول نمی‌گیریم. البته منظور ما این نیست که همه ملزومات رایگان شود اما می‌توان کاری کرد که با قیمت مناسب تمام شود و تا جای ممکن هزینه ها را کاهش داد.

متقی‌فر نقطه عطف کار را عدم رقابت طرح وصال شیرین با کانون‌های ازدواج آسان و شبکه فعالین ازدواج دانست و بیان کرد: ما در طرح وصال شیرین وارد کار اجرایی نمی‌شویم و فعالیت ما در حد ستادی باقی خواهد ماند. اما با طراحی سامانه همراه در صدد کمک به کانون‌ها و شبکه‌های ازدواج آسان و مراکز مشاوره در استان‌ها هستیم و آن‌ها را از نظر نیازمندی‌ها و تجهیزات تامین مالی می‌کنیم.

وی در تشریح طرح وصال شیرین گام های تعریف شده در مراکز استان و شهرستان‌ها را برشمرد و گفت: گام اول شناسایی مغازه‌داران، خیرین و خدمات‌دهندگانی مانند تالار و رستوران است که حاضرند تخفیف بدهند. گام دوم ارزیابی فعالیت‌ها است و گام بعدی ثبت این مجموعه‌ها در سامانه همراه خواهد بود که این امر به مجموعه‌های وصال شیرین در استان‌ها سپرده شده است. جوانان با مراجعه به سامانه، خدمات را می‌بینند و انتخاب می‌کنند و با دریافت معرفی‌نامه از طریق سامانه خدمات می‌گیرند.

متقی فر در پایان ضمن اعلام خبر رونمایی از این طرح در هفته ازدواج در خردادماه امسال گفت: تلاش می‌کنیم امسال نسبت به گذشته میزان هزینه تمام شده ازدواج را تا حدی کاهش دهیم. این امر با همکاری و انتقال تجربه مسوولین طرح در استان‌ها تسهیل خواهد شد.

کد خبر 6092423

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری