Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:57:20 GMT

طرز تهیه خمیر جادویی و همه کاره

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۲۳۷۴

طرز تهیه خمیر جادویی و همه کاره

قصد داریم امروز دستور تهیه خمیر جادویی را در اختیار شما قرار دهیم.

مواد لازم:

۱کیلو آرد معادل ۳لیوان ونصفی)
تخم مرغ: ۱ عدد
شکر: ۱ق غ سرخالی به اضافه ۱ق چ
نمک:۱ق چ
خمیر مایه:۳ ق چ
شیر یا آب:یک لیوان
روغن:۶ ق غ

طرز تهیه:

ابتدا داخل کاسه‌ای (آبگوشت) یک لیوان آب ولرم رو به گرمی رو داخل کاسه می ریزیم روش خمیر مایه رو می‌پاشیم به همراه یک ق چ شکر یه هم کوچیک می زنیم و روشو بایه پیش دستی می‌پوشونیم ومی زاریم کنار ۱۵دقیقه بهش زمان میدیم عمل بیاد وکف کنه در این مدت تا خمیر مایه عمل بیاد تخم مرغ و بقیه شکر ونمک وروغن و باچنگال می زنیم تا یه دست بشه واز طرفی هم آرد والک میکنیم ومی ذاریم کنار وخمیر مایه که عمل اومد یکی دوق غ آرد وبهش اضافه میکنیم با چنگال می زنیم و به مواد تخم مرغیمون اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا آرد وکم کم اضافه می کنیم و هم زمان با چنگال خوب مخلوط می کنیم تا جایی آرد ومی ریزیم که به دست نچسبه حالا با دست میریم سراغش وقشنگ ورز میدیم و به سطح کار منتقل می کنیم و آرد پاشی وبا دست ورز میدیم اگه دیدین باز به دست می چسبه آرد بزنید نباید زیاد هم آرد بریزین، چون لطافتش رو از دست میده یا می تونید ۲۰بار یا بیشتر خمیرو محکم به سطح کار بکوبید حالا داخل ظرف تمیز وخشک وبا کمی روغن چرب می کنیم و خمیر وانتقال میدیم وروشو میپوشونیم من داخل مایکروفرم گذاشتم ودرشو بستم (البته قبلش ۱دقیقه روشن کردم گرم شه بعد خمیر وداخلش گذاشتم) بهش ۱/۵تا ۲ساعت زمان بدین خمیر ور بیاد بعد پف خمیر وبگیرین با دست وازش چونه درست کنید. برای پیتزا وپیراشکی وکلوچه ونون استفاده میشه وبسیار پرکاربرده خیلی خمیر خوش بافت وخوشمزه ایه حتما امتحان کنید.

نکته: مواد رو تا سه چهار روز داخل یخچال وبه مدت یک‌ماه داخل فریزر نگهداری کنید وهر بار قبل استفاده نیم ساعت بذارین تو دمای محیط بعد ورز بدید.

منبع: آشپزی آسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خمیر جادویی طرز تهیه خمیر خمیر نان سبک زندگی پارسی خبر خمیر مایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نور که به همت نیروی انتظامی در حال اجراست، مایه قوت قلب و امید مردم به ویژه مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: مردم توقع داشتند با مظاهر بی عفتی و بی حیایی و اینکه بعضاً در کوچه‌ها و خیابان‌ها عده‌ای بسیار هنجارشکنانه رفت و آمد می‌کنند برخورد شود.

وی تصریح کرد: این طرح ثابت کرد که نظام قصد دارد بسیار با تدبیر و حکیمانه این برخورد را انجام دهد اما قوای سه گانه باید در اسرع وقت یک قانون دقیق و کامل در حوزه عفاف و حجاب تصویب و اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مطرح کرد: اجرای طرح نور به صورت موقتی است تا آن قانون موردنیاز تصویب و اجرا شود و به نظر می‌رسد که تمام نهادهای فرهنگی در این امر در حال کمک هستند.

وی با بیان اینکه هجمه بسیاری از سوی دشمن وارد می‌شود اما نهادهای فرهنگی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند، گفت: با این کار خط ما از دشمن به ویژه مواجب بگیران که مأمور ایجاد ابتذال در ایران هستند جدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: دشمنان در این عرصه هم سیلی محکمی از مردم خواهند خورد و این ملت با اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود پاسخ هجمه‌های فرهنگی ابتذال را خواهند داد.

کد خبر 6088415

دیگر خبرها

  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه