Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از زاهدان، سلطانعلی میر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه آموزش عالی این استان توسط دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار است، اظهار کرد: به‌زودی ۲۰۰ رشته، سه مرکز تحقیقاتی و یک مرکز بین‌الملل جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در مدت دو سال اخیر نهضت علمی آموزش راه انداخته و در راستای اجرای عدالت آموزشی ۲۷ پردیس دانشگاهی در استان راه‌اندازی شده و به‌نوعی آموزش عالی مقابل خانه‌های مردم رفته و رضایتمندی خوبی را در استان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این دانشگاه چه ازنظر آمار دانشجویان و چه ازنظر گستردگی و پراکندگی جغرافیایی بزرگ‌ترین دانشگاه استان محسوب می‌شود، ادامه داد: گسترش واحدها و پردیس‌های این دانشگاه از سال ۹۷ آغاز شده و ۲۷ پردیس دانشگاهی با توجه به روند رو به رشد مراجعه دانشجویان به این مراکز علمی، آینده نزدیک قابلیت تبدیل‌ به واحد دانشگاهی را دارند.

۲۰۰ رشته جدید به دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود

میر اضافه کرد: برنامه داریم رشته‌های مورد نیاز استان در مقاطع تحصیلی مختلف را به واحدهای دانشگاهی استان اضافه کنیم و در همین راستا در جلسه روزهای اخیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۰۰ رشته جدید مصوب شد که به‌زودی به این دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل داشته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه آموزش اولویت اصلی محسوب می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد ۳۰ هزار دانشجوی فعلی دانشگاه با توجه به رویکرد جدید به‌زودی به بیش از ۳۲ هزار نفر برسند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان درباره فعالیت‌های آموزشی حوزه بین‌الملل این دانشگاه تشریح کرد: چهار واحد دانشگاهی بین‌المللی در استان داریم که سه واحد دانشگاهی زاهدان، زابل و چابهار پیش از این وجود داشته و واحد دانشگاهی شهرستان هیرمند اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده است.

میر ادامه داد: برنامه داریم پردیس‌های دانشگاهی میرجاوه و پیشین را نیز به بین‌الملل تبدیل کنیم. جذب دانشجوی خارجی و تعامل با کشورهای همسایه چه در حوزه آموزش و چه در حوزه‌های پژوهشی و برگزاری همایش‌ها از برنامه‌های جدی مورد تأکید هیئت امنای این دانشگاه است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حوزه پژوهش و فناوری تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های نسل سه و چهار را تجربه می‌کنیم و باید با تمرکز بر حوزه اصلی آموزش، برنامه‌ریزی دقیقی در زمینه پژوهش و فناوری داشته باشیم و در این راستا توسعه مراکز رشد و نوآوری و مراکز تحقیقاتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد: تاکنون ۶ مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه فعال هستند که در جلسه اخیر هیئت امنای دانشگاه با راه‌اندازی سه مرکز جدید موافقت شد. در این راستا تاکنون با بیش از ۱۴ اداره کل استان تفاهم‌نامه عملیاتی اجرا کرده‌ایم و برنامه داریم در راستای حل مسائل استان و تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه مسئله‌محور به معنای واقعی ورود پیدا کنیم.

میر به ورود این دانشگاه به بحث توسعه سواحل مکران اشاره کرد و گفت: در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه‌وبودجه است تا به‌طور جدی و علمی به مسئله ورود کند. بخشی از سهام کارخانه«فولاد مکران» که در چابهار در حال راه‌اندازی بوده متعلق به این دانشگاه است و برنامه داریم سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه پژوهش و فناوری و در حوزه اشتغال افزایش دهیم.

وی تبیین کرد: راه‌اندازی مجتمع فرهنگی، رفاهی و گردشگری ساحل«درک» از توابع شهرستان کنارک در جنوب استان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد. ساحل درگ جاذبه گردشگری بی‌نظیری است که تاکنون آن‌طور که باید در کشور و دنیا معرفی نشده و در صورت معرفی توان بالایی در جذب گردشگر دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود در این استان عنوان کرد: اگر تعامل میان دستگاه‌های اجرایی استان و این دانشگاه در راستای تهیه طرح و برنامه علمی و دقیق برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های متعدد موجود در استان برقرار باشد، در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که سیستان و بلوچستان از یک استان کم‌برخوردار به یک استان بهره‌مند و برخوردار تبدیل خواهد شد. این روند آغاز شده و البته نیازمند شتاب بیشتر است.

راه‌اندازی رشته‌های جدید متناسب با نیازها

میر اظهار کرد: در استان گاز، پتروشیمی و فولاد داریم و متناسب به این ظرفیت‌های جدید ایجادشده نیازمند تربیت نیری متخصص هستیم؛ بنابراین طرح آمایش رشته‌ای را در استان اجرا کردیم و رشته‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان متناسب با نیازها راه‌اندازی خواهد شد؛ با این روش متخصصانی که در آینده تربیت می‌کنیم به‌راحتی جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس واحد زاهدان مطرح کرد: دانشگاه آزاد در استان ۲۲ مدرسه دارد که در آینده نزدیک تعداد آنها را به ۳۴ مورد می‌رسانیم. سال تحصیلی جدید در برخی شهرهای استان مدارس سما در حال راه‌اندازی بوده و واحدهای دانشگاهی راسک و زابل اخیراً راه‌اندازی شده‌اند. به دلیل اینکه تا چهار سال آینده نیاز است مدارس و فضاهای آموزشی استان دو برابر شود و این موضوع از توان آموزش و پرورش خارج است قصد داریم در این حوزه کمک کنیم.

تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری با توجه به شیوع کرونا اندیشیده شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به خیل عظیم مشتاقان تحصیل در حوزه بهداشت و درمان و ناتوانی پاسخگویی دانشگاه‌های دولتی استان به این نیاز، ضرورت دارد وزارتین علوم و بهداشت به دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد کنند تا رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و سایر رشته‌های مرتبط را در استان افزایش دهیم.

میر خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط حاکم بر جامعه شهریه دانشجویان در استان افزایش پیدا نکرده و جذب دانشجویان با همان تعرفه سال قبل انجام می‌شود و حتی در برخی رشته‌ها تخفیف هم اعمال کرده‌ایم. با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش و آزمون مجازی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و در آزمون‌های ترم گذشته ۹۸ درصد دانشجویان در آزمون مجازی شرکت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری با توجه به شیوع ویروس کرونا در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اندیشیده شده و همه پروتکل‌ها رعایت می‌شود و از این نظر خانواده‌ها نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای حضور فرزندان خود در مراکز برگزاری آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان داشته باشد.

انتهای پیام/

167 / 167 سلطانعلی میر دانشگاه آزاد زاهدان مرکز تحقیقاتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد زاهدان مرکز تحقیقاتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان مرکز تحقیقاتی واحد دانشگاهی برنامه داریم دستور کار راه اندازی بین الملل ۲۰۰ رشته رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده‌اند.

به گزارش مهر، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید