Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، صبح امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی استان به جایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه شورا به حدی است که می‌توان از آن به عنوان قوه چهارم یاد کرد.

رئیس کل دادگستری استان از اعضای شورای اسلامی استان خواست که جایگاه خود را قدر بدانند و برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دستگاه قضائی نیز با چشم انداز و سند تحول پیشرو در اجرای عدالت حامی شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

دهشیری از اعضای شورای اسلامی استان خواست: مر قانون را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند و فارغ از وابستگی به جریان‌های سیاسی خود را خادمان مردم بدانند که اگر این امر تحقق یابد بی‌شک دستگاه قضا نیز حامی اصلی شوراها خواهد بود.

ورود دستگاه قضا به برخی مسائل بر اساس گزارش‌های متقن و مستندات دقیق است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات خوبی که شوراهای اسلامی شهر و روستا در بحث بروز و شیوع بیماری کرونا در استان و ارائه تسهیلات به اصناف داشته‌اند، از همکاری مجموعه شوراها برای رفع مشکلات اساسی مردم و ترویج آموزش شهروندی قدردانی کرد.

محمدرضا حدادزاده در مورد برخی حرف و حدیث‌ها در موضوع ورود دستگاه قضائی به برخی از اقدامات شورا و شهرداری، تصریح کرد: برای دادگستری هیچ پیش درآمد ذهنی مبنی بر وجود رانت و فساد وجود ندارد و ورود دستگاه قضائی به برخی مسائل عمومی، بر اساس گزارش‌های متقن و مستندات دقیق است.

وی یادآور شد: دستگاه قضائی ملتزم به صیانت از حقوق عامه و حق بیت المال است و اگر به جایی و مسئله‌ای وارد شود فقط در جهت صیانت از اموال و حقوق عمومی و حمایت از رسالت ذاتی شورا و شهرداری است.

به گزارش مهر در این نشست هر یک از اعضای شورای اسلامی استان مشکلات حقوقی مناطق تحت مسئولیت خود را با رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مطرح کردند.

کد خبر 5000736

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا روز خبرنگار محرم 99 بوشهر شیراز ماه محرم آمار کرونا شیوع کرونا عید غدیر خم شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی اعضای شورای اسلامی استان دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است