Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@12:26:12 GMT

شهر غرق در آزادگی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۳۱۱۶

شهر غرق در آزادگی

خبرگزاری آریا - سی سال از خاطره روز 26 مرداد سال 1369، که نخستین گروه از پرستوهای آزاده و سرافراز به میهن اسلامی بازگشتند می گذرد. آزادگانی که رنج سالها اسارت در زندان و اسارتگاه های رژیم بعث عراق را برای آزادی و آبادانی میهن به جان خریدند و در این روز سربلند و سرفراز به میهن عزیز بازگشتند.
چراغانی شهر، فریاد شور و غریو سرور و تصویر حضور آزادگان که بر دوش مردم خداجو مورد استقبال قرار می گرفتند خاطره مشترک همه کسانی ست که آن سالها در اشتیاق بازگشت این پرستوها غرق در هیجان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوچه پس کوچه های دارالشهدای تهران که بیشتر از چهارهزار لاله گلگون کفن را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده به خوبی آن روزها را به خاطر دارد. روزهایی آن روزها که هر کوچه این شهر غرق در بوی آزادگی بود و منطقه 17 حال و هوای خاصی داشت و در کوچه هایی که روزی سوگوار شهادت جوانانش بود شور بازگشت دلیرمردی از اسارت طنین انداخت.
آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و پس از آن در شهر نیز این روحیه را تسری دادند.آنها شهر را خانه امنی می دانستند که باید برای آبادانی اش کوشید پس با مشارکت در همه عرصه های اجتماعی،به فردی «معتمد» تبدیل شدند و بسیاری از آنها نیز هم اکنون در کسوت شورایاران محلات، به شهروندان خدمت می رسانند.
شهرداری تهران نیز در سالهای گذشته کوشیده تا شهری انسان محور و زیست پذیر برای شهروندانش بسازد تا آزادگان و جانبازان عزیز به آسودگی از امکانات شهری بهره مند شده و به راحتی در معابری که مناسب سازی شده اند، تردد کنند. ایجاد مسیرهای مناسب برای تردد، تسهیل استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، تکریم خانواده های جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس و ... از جمله برنامه هایی است که شهرداری به اجرای آنها اهتمام ورزیده و به طور خاص در منطقه 17 از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شهرداری منطقه17 تهران همواره در تلاش بوده تا محلی شایسته برای این عزیزان باشد و خصوصاً تردد ایمنی را برای ایشان فراهم نماید که خوشبختانه توانسته گامهای موثری را در مناسب سازی شهر برای اقشار مختلف خصوصاً در ایمن سازی معابر بردارد. اگرچه روند هرساله مدیریت شهری این منطقه بر آن استوار بوده که با حضور در محضر آزادگان عزیز ، سالگرد ورودشان به آغوش میهن را پاس بدارد اما شرایط روز جامعه و شیوع گسترده ویروس کرونا مانع از اجرای سنت هرساله است. شاید این روزها که شیوع این ویروس موجب کاهش تردد در سطح شهر شده و توصیه به قرنطینه خانگی را در پی داشته، بیشتر از هر زمان دیگری طعم سالهای اسارت آزادگان قابل لمس باشد. به نظر می رسد در این روزها لازم است بیشتر از قبل ایثار و از خودگذشتگی آزادگان و جانبازان عزیز به عنوان الگویی برای عبور از شرایط بحرانی در بین همه مردم تسری یابد تا صبر و تحمل و تامل از شرایط حساس کنونی عبور کرده و به قله های رفیع سربلندی و آرامش دست یابیم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس حد فاصل میان خیابان برغان و شریعتی و حد فاصل خیابان چالوس تا کوچه مهارج، کوچه‌های ناهید، مهرگان، گندم بخش شمالی، دانش، لاله، کرمی، گنجی، حافظ، گلشن، مدرسه مهاجر، عارف، هما و فرعی‌های منشعب در روز چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ اقدام کند.

از ساکنان درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد. به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است.

در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شهر بدون کوچه ایران را بشناسید
  • کنایه معنادار آذری جهرمی به زاکانی و رئیسی: ظاهرا این روزها نان در «اتوبوس» است
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد