Web Analytics Made Easy - Statcounter

​حجت الاسلام نیشابوری گفت: با توجه به دستورالعمل های برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر در ستاد کرونا و عدم برگزاری برنامه های متمرکز، مراسم طوق بندان و برپایی خمیه ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «حسن مهاجر نیشابوری» ظهر امروز (دوشنبه 27 مرداد) کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان گرگان اظهار کرد: در راستای تعادل بخشی بین سلامت شهروندان در ایام سوگواره حسینی دستورالعملی به منظور رعایت ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان ادامه داد: در ایام محرم و صفر سلامت مردم واجب تر از برگزاری هر مراسم است و در گذشته شاهد تعطیلی حج و اماکن متبرکه بودیم و از تعطیلی مراسمات ترسی نداریم و قطعا به متخلفان تذکر داده و برخورد می کنیم.

 

حجت الاسلام نیشابوری بیان کرد: در مهار و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مساجد و هیئت های مذهبی خوش درخشیدند و در این برهه نیز هیئت ها از تمام ظرفیت خود استفاده می کنند تا مراسم سوگواره های حسینی را به نحوه احسن مدیریت کنند.

 

وی بابیان اینکه دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری برای دستگاه های اجرایی استان ارسال شده است، بیان کرد: دستگاه های مختلفی از حوزه های دینی، نیروی انتظامی، دادستانی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره مسئولیت نظارت بر برگزاری مراسم های محرم و صفر را برعهده دارند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: یکی از وظایف تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسم محرم هماهنگی با همه گروه های هدف شورای هیئت های مذهبی، هیئت امنای مساجد و غیره است و یکی دیگر از وظایف ما اقناع از طریق علما، مسئولان و کارشناسان است.

 

حجت الاسلام نیشابوری بیان کرد: هر خانه یک حسینیه پویشی است که در این ایام کرونا در فضای مجازی شکل گرفته است و با نصب پرچم سیاه بر سردرب منازل در ایام محرم می توانیم ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نشان دهند.

 

وی افزود: هیئت ها برای برگزاری مراسم باید مجوز بگیرند و به این منظور برای برگزاری مراسم باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند و همچنین پروتکل های بهداشتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همراه داشتن ماسک در مراسم عزاداری تاکید شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه سفره اندازی در مراسم و مجالس اکیدا ممنوع است، افزود: برگزاری مراسم دسته روی هیئت های عزاداری و تجمع هیئت ها در چهار راه میدان امسال با توجه به شرایط کرونا برگزار نمی شود.

 

حجت الاسلام نیشابوری با بیان اینکه امسال برگزاری خیمه گاه و برپایی چادر عزاداری را نخواهیم داشت، متذکر شد: با توجه به دستورالعمل های برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر و عدم برگزاری برنامه های متمرکز مراسم طوق بندان و برپایی خمیه در گرگان ممنوع است.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام نیشابوری عزاداری محرم محرم حسینی ماه محرم محرم برگزاری مراسم عزاداری حجت الاسلام نیشابوری تبلیغات اسلامی ایام محرم محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان

اسماعیل تیموری گفت: طرح چهارشنبه‌های اجتماعی با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و با حمایت مدیریت شهری و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از امروز در محلات (جامی، شهریار، حافظ، خیام و کیانشهر) گرگان آغاز شد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، فردی، حقوقی و ... که دسترسی مردم به آن‌ها سخت است و همچنین برگزاری کارگاه‌های متعدد در حوزه آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های مربوط به چهارشنبه‌های اجتماعی است.

تیموری ادامه داد: ایجاد غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی و همچنین برگزاری جشن هزار نفری از دیگر برنامه‌های چهارشنبه‌های اجتماعی است.

او گفت: چهارشنبه‌های اجتماعی در قالب ۴۶ محله و در ۱۲ مرحله تا پایان سال برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شهادت امام صادق(ع) در هیئت میثاق با شهداء دانشگاه امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • برپایی مراسم روز معلم در آباده
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود