Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@06:04:00 GMT

در لرستان ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۴۲۲۴

در لرستان ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی وجود دارد

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی لرستان گفت: ۳۴۳ هکتار بافت تاریخی در استان مربوط به شهرهای خرم‌آباد و بروجرد است.

به گزارش ایمنا، برزو بردی‌نشین اظهار کرد: در حال حاضر ۷۱ هکتار بافت تاریخی در خرم‌آباد و ۲۷۲ هکتار در بروجرد وجود دارد.

وی ادامه داد: از پل صفوی از طرف شرق به میدان استانداری و پل حاجی و از طرف غرب به خیابان کمربندی (شهید اردشیر کرمی) که شامل شش محله است را بافت تاریخی شهر خرم‌آباد تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه خیابان فردوسی جزو بافت تاریخی خرم‌آباد محسوب می‌شود، گفت: در بافت تاریخی خیابان فردوسی محلات زیدبن علی، پشت بازار و درب‌دلاکان را در دستور کار قرار دادیم که در زیدبن علی احیای خانه تاریخی چنگایی را با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

بردی‌نشین اضافه کرد: هزینه احیای این خانه تاریخی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران تأمین شده است.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه طراحی شهری برای محور درب دلاکان را در دستور کار داریم.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی لرستان اضافه کرد: در خیابان فردوسی اداره‌کل راه و شهرسازی لرستان به تمام تعهدات خود عمل کرده و مبلمان شهری آن برعهده شهرداری و روشنایی آن بر عهده شرکت توزیع برق است.

بردی نشین اظهار کرد: پروژه خیابان فردوسی تکمیل کردیم و فقط پله‌های آن باقی مانده و این پروژه را تحویل شهرداری خرم‌آباد داده‌ایم تا برنامه مبلمان شهری آن را انجام دهد.

وی گفت: این برنامه‌ها در محلات باید به‌صورت اقدام مشترک انجام شود یعنی هرچقدر راه و شهرسازی در این محلات هزینه کند به همان نسبت شهرداری و سایر دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های خدماتی باید هزینه کنند.

رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی لرستان یادآور شد: برای پروژه پیاده راهسازی خیابان فردوسی خرم‌آباد سه میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 439346

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خیابان فردوسی بافت تاریخی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده